تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰

تور ترکیه

تور ترکیه و تجربه تفریحات متنوع


تور ترکیه معمولا اولین انتخاب ایرانی های اهل سفر است! همسایه غربی ما چنان جاذبه هایی دارد که توانسته دل گردشگران بسیاری را از سراسر جهان ببرد و خود را در میان کشورهای مدعی در صنعت توریسم جا بدهد. طبیعت زیبا و سرسبز، آب و هوای خوب، سواحل زیبای مدیترانه و مرمره و اژه، آثار تاریخی و باستانی متعدد و ... همه این ها دلایل محکمی برای سفر به ترکیه محسوب می شوند. زبان مردم این کشور ترکی استانبولی است. البته با دانستن زبان انگلیسی هم می توانید کار خود را در این کشور توریستی راه بیاندازید. پایتخت این کشور آنکارا است. شهری مدرن با قدمت 2000 ساله که البته نسبت به شهرهای دیگر، کمتر توریست ها را به خود جذب می کند و برای سفر به ترکیه نیازی به تهیه ویزا نیست و این خود یکی از عوامل موثر در جذب توریست های ایرانی به شما می رود. ایرانی ها می توانند در سال 90 روز را در ترکیه بدون نیاز به ویزا اقامت داشته باشند و تنها داشتن پاسپورت معتبر کفایت می کند. واحد پول ترکیه لیر نام دارد که در حاضر برابر است با حدود 2300 تومان ایران. 

این کشور ویژگی های متعددی دارد که آن را به یکی از قطب های گردشگری جهان تبدیل کرده است. برای نمونه می توان به مراکز خرید متعدد و متنوع آن اشاره کرد. هدف بسیاری از ما ایرانی ها از سفر به ترکیه خرید کردن است! به ویژه در شهرهایی مثل استانبول یا وان که مرکز خرید ها و پاساژ های بزرگی با تنوع بسیار زیاد به چشم می خورند. ترکیه در صنعت پوشاک و پارچه پیشتاز است و به همین دلیل، یکی از مهمترین رهاوردهای تور ترکیه لباس است. لباس هایی از برندهای جهانی یا ترکی که به زیبایی و دوام معروف هستند.

تور ترکیه

قیمت تور ترکیه


قیمت تور ترکیه با توجه به این که به کدام شهر سفر می کنید متفاوت خواهد بود. هزینه سفر به استانبول و آنکارا با مثلا مارماریس و کوش آداسی متفاوت است. گذشته از مقصد، انتخاب های خودتان هم روی قیمت ها تاثیر می گذارند. بعضی ها دوست دارند در محل اقامت شان، همه انواع امکانات رفاهی را داشته باشند و محیط های لوکس را می پسندند. این گونه افراد باید هزینه بیشتری را بابت هتل های 5 ستاره بپردازند. برای برخی دیگر، گشت و گذار و بازدید از جاذبه ها جذاب است. آن ها می خواهند صبح تا شب ماجراجویی کنند، گوشه و کنار پنهان شهرها را ببینند یا طبیعت گردی کنند. برای این گونه افراد، تجملات چندان اهمیتی ندارد و یک هتل میان رده تمیز و خوب، کفایت می کند.  در نتیجه هزینه های پرداختی آن ها هم کمتر می شود. در مورد پرواز هم همین حق انتخاب وجود دارد. ایرلاین های مختلف پروازهای متعددی به مقصد ترکیه برگزار می کنند. اگر شرکت های هواپیمایی ایرانی را انتخاب کنید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و اگر با ترکیش ایرلاین پرواز کنید، ناچار می شود قیمت بیشتری بپردازید. جزئیات مربوط به قیمت ها را می توانید در پکیج ها مشاهده بفرمایید و با توجه به بودجه و سلیقه خود، سفر مورد نظرتان را تدارک ببینید. 


بهترین هتل های ترکیه


تنوع هتل ها در یک کشور توریستی مثل ترکیه بسیار زیاد است. بهترین برندهای جهانی در این کشور شعبه دارند و خدمات در سطح استانداردهای بین المللی ارائه می شود. برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد : هتل بایوتل ByOtell در بخش آسیایی استانبول یک نمونه درخشان از هتل های ترکیه است. این هتل به گونه ای طراحی شده است که اتاق دید پاناروما به دریای مرمره داشته باشند. علاوه بر چشم انداز زیبا، این هتل همه امکانات رایج هتل های لوکس را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. از استخر و سونا و سالن بدنسازی مجهز گرفته تا زمین بازی کودکان و رستوران مجلل و ... . البته قهوه و شیرینی های خوشمزه را نباید فراموش کرد! هتل آکرا Akra نیز یکی دیگر از بهترین هتل های ترکیه است که در شهر آنتالیا قرار دارد. یک هتل 5 ستاره لوکس با ساحل اختصاصی و منظره زیبا، استخر روباز و سالن ورزش و هزار و یک ویژگی رفاهی دیگر. در این هتل می توانید از خدمات اسپا و ماساژ، حمام ترکی و زمین تنیس استفاده کنید و هر چه می توانید از غذاها و نوشیدنی های ترکی و مدیترانه ای و بین المللی لذت ببرید. 


جاذبه های گردشگری ترکیه


فهرست جاذبه های گردشگری ترکیه بسیار طولانی است  برای هر سلیقه ای، موردی در آن پیدا می شود. کسانی که به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارند می توانند به پارک های آبی بروند، آن ها که آرامش ساحلی را ترجیح می دهند گزینه های متعددی در پیش خواهند داشت و کسانی که حس و حال تاریخی را دوست دارند به هیچ وجه در ترکیه ناامید نخواهند شد. در ادامه به بعضی از دیدنی های این کشور اشاره می کنیم که می توانند تور ترکیه را به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل کنند. 


مسجد ایاصوفیه

این مسجد با معماری خاص و ویژه، به یکی از نمادهای شهر استانبول تبدیل شده است و عکس آن را روی بسیاری از کارت پستال های ترکیه می توان دید. بنای این مسجد بیش از هزار سال عمر دارد و در طول تاریخ از بلاهای بسیاری جان سالم به در برده است. از این بنا در ابتدا به عنوان کلیسا استفاده می شده است و بعد ها آن را به مسجد تبدیل کرده اند. معماری بیرونی و داخلی این مسجد، آن را به یکی از زیباترین ساخته های دست بشر تبدیل کرده است.
 

مسجد ایاصوفیه

 
ساحل دره پروانه ها

اقلیم ترکیه جلوه های متنوعی از زیبایی طبیعی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد که هر کدام می توانند بیننده ای را مبهوت خود کنند. یکی از این زیبایی های طبیعی، ساحل دره پروانه ها نام دارد. بیش از 80 گونه پروانه را در این منطقه حفاظت شده زندگی می کنند. آب دریا به حدی زلال است که دنیای زیر آب را هم می توان مشاهده کرد و آرامش محیط تجربه عجیب و بی نظیری را در اختیارتان می گذارد. 

دره پروانه ها


پارک ملی گورمه و صخره های کاپادوکیا

دشتی را تصور کنید که ستون های سنگی در جای جای آن به چشم می خورد. چیزی شبیه مجسمه های بزرگ که تنها با فرسایش طبیعی ساخته شده اند. عجیب تر این که درون این صخره مردم از دل سنگ خانه ساخته اند و شما هم می توانید در بعضی از آن ها اقامت کنید. با بالن سواری می توانید منظره کل منطقه را در طلوع آفتاب ببینید. 

 

درکاپادوکیه

 

برای مشاهده جاذبه های گردشگری و قیمت تور ترکیه به سایت نامی گشت مراجعه کنید .

  • ۹۹/۰۱/۲۲
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی