تور مسافرتی نامی گشت

۲۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
معرفی آنتالیا توریستی ترین شهر ترکیه

 

شهر آنتالیا مرکز استان هم نام خود یعنی آنتالیاست و بعنوان هشتمین شهر پرطرفدار ترکیه این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است و این شهر درست در شمال خلیج آنتالیا و در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و بزرگترین شهر این کشور در ساحل مدیترانه نامبرده می شود و نیز آنتالیا در دره ای ساحلی قرار گرفته که با رشته کوه های تاروس احاطه شده است ؛ آنتالیا یکی از محبوب ‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه می باشد، شهری ساحلی که قسمت اعظمی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را به زیبایی در خود جای داده و مهمتر جزو اولین سکونتگاه‌ های انسانی در کشور هم محسوب می شود. همین موضوع باعث شده است که دیدنی‌ های باستانی و تاریخی زیادی را در آن شاهد باشید؛ اما قبل از سفر با تور آنتالیا داشتن اطلاعات کافی درباره این شهر، تاریخچه، موقعیت و جاذبه های توریستی و موارد دیگر مسائل بسیار مهمی هستند که باید کسب کنید که در ادامه به این موضوعات می پردازیم. اما مهم است بدانید که آنتالیا بزرگترین تفرحیگاه ساحلی بین المللی ترکیه بوده که به طور متوسط سالانه پذیرای 12.5 میلیون گردشگر می باشد. در آنتالیا تعداد بسیار زیادی مسجد، کلیسا، حوزه علمیه، کاروانسرا و حمام ترکی و ... وجود دارد، مثلا کالیچی که در نزدیکی دیوارهای شهر قرار دارد قدیمی ترین بخش آنتالیا است و با کوچه های باریک و جذابش متشکل از خانه های تاریخی با حمام های ترکی سنتی و معماری یونان باستان شما را با فرهنگ مردم این شهر بیشتر آشنا می کند و همچنین سواحل کونیالتی و لارا از معروف و محبوبترین سواحل آنتالیا می باشد و گردشگران خارجی از مناطق بی داگلِری و ساکلیکنت برای ورزش های زمستانی نهایت لذت را می برند.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری آنتالیا

 

این شهر غرق در آرامش به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه این روزها توانسته جزو مشهورترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته شود و  دارای کلی جاذبه ها تفریحی و طبیعی و مناظر حیرت انگیزی است که شما را شیفته خود می کند؛ در این شهر بلوارهای سرسبز و زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها همگی باعث شده اند که این شهر طرفداران زیادی را به خود اختصاص بدهد. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشایی آن منطقه کاله ایجی هست که بافت خاص منطقه که شامل خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ می باشد به همراه خانه های زیبای قدیمی که توسط دیوارهای خاصی محصور شده اند، بسیار جلب توجه میکند.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
بهترین هتل های آنتالیا

 

آنتالیا شهر ساحلی و توریستی ترکیه، سالانه میزبان گردشگران بسیاری به ویژه ایرانیان است. این شهر ساحلی، دیدنی ها و تفریحات بسیاری دارد اما بیشترین شهرت خود را به خاطر هتل هایش به دست آورده است. هتل هایی که اکثرا از کیفیت بالایی برخوردارند، تمامی امکانات رفاهی لازم را در اختیار مهمانان خود می گذارند و میزبان مناسبی برای گردشگران محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم فهرستی از بهترین هتل های آنتالیا را به شما ارائه دهیم. با داشتن شناخت بیشتر می توانید از میان گزینه هایی که در پکیج تور آنتالیا ارائه می شود، بهترین مورد را انتخاب کنید.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
معرفی استانبول، شهر تاریخ فرهنگ و گردشگری

 

استانبول شهری با تاریخ 2500 ساله و کلی جذابیت های متنوع که در جهان باستان با نام " قسطنطنیه " شناخته می شود این روزها بعنوان مقصد اول مسافران ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارد و نیز این شهر به دلیل جاذبه های تاریخی و مدرنش و البته مساجد شگفت انگیز و قدیمی عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه هم بشمار می رود. جالب است بدانید که استانبول از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ ای‌ قرار گرفته که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار گرفه است و همین موضوع باعث جذابیتش شده، این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل شده اند و همین منظور، آن را پلی میان دو قاره نیز نام میبرند. همچنین این شهر جذاب به دلیل دارا بودن جاذبه های متنوع و خدمات عالی و قابل توجه گردشگری که دارد، در قرن بیست و یکم با استقبال غیر قابل باوری بین گردشگران خارجی مواجه شده است، به شکلی که در سال 2015 در مجموع 12.5 میلیون گردشگر خارجی از سراسر دنیا به این مقصد سفر کرده اند، این استقبال بی نظیر باعث شد تا استانبول پایتخت فرهنگی اروپا هم شناخته بشود و در طی چندین سال اخیر، توانسته در میان محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای گردشگری جهان انتخاب شود، استانبول که در گذشته قسطنطنیه نامیده میشد و بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان می باشد و تنگه بسفر که باریک ترین تنگه جهان شناخته میشود در حدود 30 کیلومتر عرض و 700 متر طول دارد و در شمال غربى ترکیه واقع شده است و در ادامه به معرفی بیشتر این مقصد هیجان انگیز می پردازیم، همراه ما باشید.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری استانبول

 

استانبول شهری‌ بسیار دوست داشتنی و جذاب است که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌ هایش قدم زد و لذت برد و مهمتر از مکان های دیدنی استانبول دیدن کرد و کلی تجربیات جدید بدست آورد، در استانبول از عطر و طعم غذاهایش گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش همگی شما را به وجد می آورد و همیشه در خاطرتان به یادگار ماند. در اصل سفر با تور استانبول به پایتخت فرهنگی اروپا سفر می کنید، این شهر تاریخی مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه محسوب می شود، دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و شگفت انگیزی بوده که سالانه تعداد بی شماری از گردشگران از سراسر دنیا را به خود جذب کرده و علاوه بر این، سفر به آن سفری مقرون به صرفه و تقریبا ارزان بشمار رفته که در آن فراتر از انتظارها را یکجا تجربه می کنید. سفر به ترکیه و بازدید از استانبول بی اغراق فراتر از سفر به یک شهری توریستی برای شما می باشد چرا که با وجود مراکز خرید متنوع استانبول و وجود فستیوال ها و جشنواره های خاص با کلی پیشینه تاریخی ترکیه سفری متفاوت در انتظار شماست. علاوه بر این، مقصد تاریخی و فرهنگی ما تنها نقطه از دنیاست که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با سفر به استانبول تلفیقی از فرهنگ شرقی و اروپایی را از نزدیک لمس خواهید کرد.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
بهترین هتل های استانبول

 

استانبول یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه است که سالانه میزبان بسیاری از ایرانی ها است. این شهر پایتخت فرهنگی کشور ترکیه محسوب می شود و امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را در خود جای داده است. هتل های استانبول تنوع بسیاری دارند و رنج قیمت و درجه کیفی آن ها مختلف است. البته اکثر هتل ها از کیفیت بالایی برخوردارند. در این مقاله به معرفی 12 هتل برتر استانبول از نگاه گردشگران می پردازیم تا بتوانید در میان گزینه های پکیج تور استانبول انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و اقامتی لذت بخش را تجربه کنید. 

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
معرفی مشهد پایتخت معنوی ایران

 

مشهد شهری زیارتی و سیاحتی درست در شمال شرق کشور جای خوش کرده است و مهم ترین قطب گردشگری مذهبی کشورمان ایران و نیز دومین شهر مذهبی جهان نیز بشمار می رود و در اصل مشهد، یکی از مهمترین شهرهای گردشگری در کشور و پایتخت معنوی ایران از شهرهای مقدس جهان اسلام محسوب می شود و این شهر دارای جاذبه های توریستی و تفریحی متنوع و بسیار زیادی در زمینه های مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی، تفریحی، درمانی و ورزشی است که شما را شیفته خواهد کرد؛ اغلب مسافران مشهد، به شوق زیارت امام رضا و لذت بردن از فضای معنوی این زیارتگاه این شهر را برای سفر انتخاب می کنند و همین موضوع باعث شده که این شهر به پایتخت معنوی ایران هم بدل شود. درست است که آرامگاه امام رضا (ع)، گنبد طلایی و گلدسته های طلایی اش بعنوان نگین درخشان گردشگری مشهد شناخته می شود، اما جاذبه ‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل توجهی در این منطقه از ایران وجود دارد که در کنار فضای معنوی این آرامگاه، این منطقه را به یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین نواحی گردشگری ایران تبدیل کرده و در ادامه از مجموعه آرامگاه امام رضا، دهکده توس و نیشابور می‌ توان به عنوان سه ضلع اصلی گردشگری مشهد نام برد، قصد داریم در ادامه مطلب اطلاعات مهم این شهر را در اختیارتان قرار بدهیم ، پس با ما همراه باشید.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری مشهد

 

مشهد یکی از مهمترین قطب ‌های گردشگری در کشورمان ایران است که سالانه میزبان بیش از هزاران نفر از شهرهای مختلف است و نیز وجود حرم علی بن موسی الرضا و جاذبه‌ های دیدنی، تاریخی و تفریحی متنوعی که در این شهر وجود دارد، این روزها به یکی از توریستی ‌ترین شهرهای ایران بدل شده که طرفدارارن خاص خودش را دارد . ضمنا این شهر که در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده،‌ این روزها دومین شهر پهناور بعد از تهران محسوب می شود. جالب است بدانید که در دوران ‌های تاریخی گوناگونی به واسطه موقعیت جغرافیایی و طبیعی عالی و حضور مشاهیر بزرگ در شهر مشهد همواره مورد توجه بوده و هست و ضمنا مشهد پایتخت معنوی ایران هم نامبرده می شود و اصلی ترین مکان مذهبی ایران، " حرم امام هشتم شیعیان " در این شهر قرار گرفته و علاوه ‌بر جنبه مذهبی و زیارتی این شهر در پیشرفت جاذبه های گردشگری نیز پیشرفت ‌های چشمگیر و قابل قبولی داشته است و دارای مجموعه ‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی بسیار عالی در طیف متنوعی است و می‌ تواند علاوه ‌بر سیاحت، شهری شگفت انگیز برای شما مسافران باشد.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
آشنایی با قشم رویایی ترین جزیره خلیج فارس

 

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز می باشد که تمامی زیبایی های بکر و طبیعی یکجا در خود جای داده است و این جزیره در دوران ساسانیان با نام " ابرکاوان " نامبرده می شود و در اصل این جزیره‌ یکی از جزایر استان هرمزگان می باشد و اینکه این مقصد در طی سالیان اخیر به عنوان یکی از مقاصد برتر توریستی در ایران و کل دنیا شناخته میشود و نیز قشم بزرگترین جزیره ایران هم می باشد و بدون شک یکی از زیباترین و پربازدیدترین مناطق سرزمین ما بشمار می رود. قشم و جزیره های منحصر به فرد اطراف آن مثل هنگام و هرمز، این روزها گزینه ای عالی برای جوانان و خانواده ها برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود و اینکه طبیعت بکر و آب های زلال و شفافش و تمامی جزیره های اطراف آن مثال زدنی و درخور توجه همگان هستند؛ مثلا از طرفی جزیره هنگام که زیستگاه دلفین ها و آهوها بوده و قشم به خاطر ابعاد تجاری اش، هر مسافری را برای مسافرت وسوسه می کند. همچنین جزیره قشم بیشترین سواحل و کرانه‌ ها را در بین جزایر خلیج فارس را به خود اختصاص داده و نیز سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب‌ دراز، سلخ و دوستکو از هیجان انگیزترین سواحل جزیره قشم نامبرده می شوند که به دلیل اینکه هم ماسه ای ، هم صخره ای و هم گلی هستند، در سرتاسر ایران زبانزد توریستهای خارجی شده اند. در ادامه قصد داریم به معرفی بیشتر این مقصد توریستی جذاب بپردازیم، همراه ما باشید.

  • ارسلان نامدار
  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری قشم

 

قشم، بزرگترین و زیباترین جزیره هرمزگان شناخته می شود و طبیعت شگفت ‌انگیزی را در خود جای داده است و به همین منظور هم هست که طبیعتش را جزو عجایب هفتگانه در دنیا می شناسند. قشم، جزیره آب و آفتاب و خاکش مثل رنگین‌ کمانی پر از رنگ بوده که شما را شیفته خود می کند و اینکه اینجا منطقه ای است که کلی جاذبه های دیدنی را داراست و به همین دلیل هم امکان دارد که فرصت دیدن همه‌ اش را در سفرتان نداشته باشید، چون اکثرا از هم دور هستند و اینکه این جزیره جزو یکی از معروف ترین و بزرگترین جزیره های ایران نامبرده می شود که در تنگه هرمز قرار گرفته است و این جزیره مقصد بسیار مناسب در سفرهای داخلی بشمار می رود و همیشه مملو از گردشگر داخلی و خارجی است و اینکه وسعت این جزیره معادل 1500 کیلومتر مربع می باشد. قشم از جزایر استان هرمزگان بوده که به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز توانسته خود را به جهانیان معرفی کند. لازم به ذکر است ویژگی های طبیعی منحصربه فرد و بسیار جذاب که در این جزیره هست که گزینه های مناسبی برای سفر به حساب می آید، با توجه به شرایط جوی که این جزیره دارا می باشد بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین پیشنهاد می شود؛ حالا قصد داریم در این مطلب به جاذبه های متنوع و محبوب بپردازیم پس همراهمان باشید.

  • ارسلان نامدار