تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری قشم

 

قشم، بزرگترین و زیباترین جزیره هرمزگان شناخته می شود و طبیعت شگفت ‌انگیزی را در خود جای داده است و به همین منظور هم هست که طبیعتش را جزو عجایب هفتگانه در دنیا می شناسند. قشم، جزیره آب و آفتاب و خاکش مثل رنگین‌ کمانی پر از رنگ بوده که شما را شیفته خود می کند و اینکه اینجا منطقه ای است که کلی جاذبه های دیدنی را داراست و به همین دلیل هم امکان دارد که فرصت دیدن همه‌ اش را در سفرتان نداشته باشید، چون اکثرا از هم دور هستند و اینکه این جزیره جزو یکی از معروف ترین و بزرگترین جزیره های ایران نامبرده می شود که در تنگه هرمز قرار گرفته است و این جزیره مقصد بسیار مناسب در سفرهای داخلی بشمار می رود و همیشه مملو از گردشگر داخلی و خارجی است و اینکه وسعت این جزیره معادل 1500 کیلومتر مربع می باشد. قشم از جزایر استان هرمزگان بوده که به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز توانسته خود را به جهانیان معرفی کند. لازم به ذکر است ویژگی های طبیعی منحصربه فرد و بسیار جذاب که در این جزیره هست که گزینه های مناسبی برای سفر به حساب می آید، با توجه به شرایط جوی که این جزیره دارا می باشد بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین پیشنهاد می شود؛ حالا قصد داریم در این مطلب به جاذبه های متنوع و محبوب بپردازیم پس همراهمان باشید.

 

قشم، بزرگترین و زیباترین جزیره هرمزگان شناخته می شود و طبیعت شگفت ‌انگیزی را در خود جای داده است و به همین منظور هم هست که طبیعتش را جزو عجایب هفتگانه در دنیا می شناسند

 

آشنایی با اماکن دیدنی قشم

جزیره‌ قشم بزرگترین جزیره‌ استان هرمزگان و بزرگترین جزیره‌ ایران این روزها شده اصلی ترین مقصد سفر ما ایرانیان که این جزیره زیبا در تنگه‌ هرمز دارای طبیعتی خاص، بی ‌نظیر و متنوع که به آن لقب " جزیره‌ عجایب هفتگانه " را بدهند و مکان های دیدنی این مقصد به قدری زیاد است که احتمالا وقت نخواهید آورد که از تمامی آنها دیدن کنید ولی نامی گشت در این بخش قصد دارد که شما را با بهترین جاهای دیدنی قشم آشنا کند تا سفر به این جزیره برای شما به تجربه ‌ای فراموش‌ نشدنی تبدیل شود.

 

تنگه چاهکوه | Chahkooh Canyon

یکی از محبوب ترین جاذبه های قشم " تنگه چاهکوه " بوده که در 70 کیلومتری مانده به شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی، در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم، دره ای جای خوش کرده است که با قدم گذاشتن در آن وارد دنیایی پر از اعجاب و خیال می شوید، تنگه چاهکوه 100 متری که اسمش در اصل " چاهکوه " می باشد درست در دل کوهی سنگی قرار گرفته و همین که پایتان را در آن بگذارید با فضایی عریض با دیواره هایی بلند روبرو خواهید شد، اما این وضعیت چندان طول نمیکشد و اگر به سوی جنوب دره بروید از عرض راه کم تر خواهد شد و آنقدر راه باریک می شود که دیگر به زحمت می توانید آسمان را اینجا ببینید و شاید این باریک شدن راه حتی راه رفتن را برایتان دچار مشکل نماید ولی عجله نکنید چرا که در ادامه به دالان هایی میرسید که می توانید در آن نشست و خستگی را به در کنید. راستی همانطور که از اسم دره هم پیداست، دره چاه های زیادی اما کم عمقی هم در این منطقه هست، چاه هایی که اهالی روستای چاهو آن را برای ذخیره و هدایت آب باران حفر کرده اند و هرکدام از آنها قدمتی باستانی را در خود جای داده اند.

 

تنگه چاهکوه

 

جزیره هنگام | Hengam Island

جزیره هنگام نام جزیره ای دیگر در جنوب کشورمان و در جنوب جزیره قشم می باشد، هنگام جزیره ای کوچک و بی نهایت محصور کننده است که این روزها مقصد ایده آلی و مناسبی برای سفرهای یک روزه محسوب می شود و این جزیره یکی از جذاب ترین جاذبه های قشم درست در فاصله 2 کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته است و اما باید دقت داشته باشید که برای رسیدن به آن باید سوار قایق هایی که در اینجا تعبیه شده است، بشوید تا بعد از گذشت مسیری کوتاه به این جاذبه دیدنی برسید. راستی شما بازدید کنندگان وقتی به طرف این جزیره در حرکت هستید، اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند، شن های تمیز و براق و آب های آبی و بی نهایت درخشانش است که در زیر انوار طلایی خورشید زیباییش ده ها برابر می گردد و در این قسمت از جزیره این امکان هم برای شما هست که صخره های صدف نشان زیادی را از نزدیک لمس کنید و یکی از هیجان انگیزترین بخش سفر به آن دیدن این صدف های رنگارنگ می باشد.

 

جزیره هنگام

 

چاه های تل آب یا طلا

چاه های طلا در لافت، قدمتی بسیار طولانی را به دنبال دارند و هدف از ساخت آن ها دقیقا ذخیره آب باران بوده و اینکه چاه های طلا از جذاب ترین جاذبه های قشم نامبرده می شوند که دیدن آنها قطعا ارزش دارد، این چاه ها درست در 76 کیلومتری شهر قشم و در 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی این جزیره قرار دارند و زمانی که شما بازدید کنندگان برای بازدید از این چاه ها می روید، خواهید دید که قلعه نادری هم درست در کنار همین چاه ها در داخل گودال دامنه کوه وجود دارد. ضمنا وجود چاه های تل آب در این منطقه گرمسیری حاکی از تکنولوژی ذخیره آب پارسیان جزیره نشین در دوره حکومت هخامنشیان نیز بوده است. همچنین مردم سخت ‌کوش و با اصالت این منطقه، با زحمت بسیار زیادی در دل سنگ‌ های شیستی برای ذخیره آب زلال باران چاه‌ هایی حفاری کرده اند. در آخر تل مشرف بر این چاه ‌ها، با سطح سنگی مرجانی، آب باران را به گودال محل چاه‌ ها هدایت می‌ شود و چون کف چاه ‌ها به لایه ‌های گچی منتهی می شوند، آب برای مدت نسبتا طولانی سالم و خنک باقی می‌ ماند.

 

چاه های تل آب یا طلا

 

جزیره‌ ناز قشم | Island Naz

" جزیره‌ ناز " هم در بخش جنوبی ساحل قشم یکی از دیدنی های قشم بشمار می رود که وقتی آب دریا فرو می ‌نشیند، راه رفتن و تجربه لمس شن ‌های ساحلی را که پر از صدف‌ های رنگی و مرجان است را در سفر به این جزیره اصلا نباید از دست داد. همچنین وقتی هم که آب به سمت دریا میرود، ساحل درست به‌ مکانی مورد علاقه‌ برای موتور سواران و ماشین‌ سواران برای مسابقه دادن تبدیل میشود و ضمنا دیدن جزر و مد آب دریا نیز بسیار هیجان انگیز است؛ وقتی هم آب بالا و به سمت ساحل پیش میرود، باورش واقعا سخت می شود که همین چند ساعت قبل، ساحل خشک‌ِ خشک بوده است، با این توصیفات پیشنهاد می کنیم عکس های زیبایی را جهت یادگاری در این جزیره بیندازید.

 

جزیره‌ ناز قشم

 

دره ستارگان | Valley of Stars

بومیان قشم اعتقاد دارند که ستاره ‌ای از آسمان به زمین افتاده و این دره‌ های زیبا و بی نظیر صخره ‌ای را خلق کرده است؛ شما با ورود به این دره ‌انگار وارد سیاره‌‌ دیگری شده اید و البته این صخره‌ های شگفت انگیز نتیجه‌ فرسایش چندین ‌‌ساله هستند که به زیبایی و آرامی بوجود آمده اند و اینکه از ترکیب آهک، رس و سنگ شنی ساخته شدند و نیز ساختار صخره‌ ها بسیار متنوع و بامزه و در عین حال محصور کننده است که شامل ستون ‌های بلند، مسیرهای تنگه ‌ای ‌مانند، فضاهای توخالی و مسطح، سنگ ‌های گرد و ... می باشد. اگر هم از صخره ‌ها بالا بروید، خواهید دید که لایه ‌های کوه ‌های صخره‌ ای را که در آنها صدف ‌های دریایی وجود دارد چقدر به اینجا زیبایی بخشیده اند. افراد بومی و محلی هم بر این معتقدند که این صخره ‌ها پر از ارواح هستند و قدم گذاشتن به این منطقه مانند رویا و خیال انگیز می باشد؛ و به نوعی انگار در یکی از نقاشی ‌های سالودور دالی قدم می ‌زنید.

 

دره ستارگان

 

غار نمکدان قشم | Salt Cave Of Qeshm

غار نمکی یکی منحصر به فردترین اماکن دیدنی قشم شناخته می شود و این غار جزو طولانی ‌ترین غار نمکی جهان می باشد که در 100 کیلومتری این جزیره قرار گرفته و تاکنون 6 کیلومتر از آن شناسایی شده و همچنین سقف غار به زیبایی با قندیل ‌های جذاب بلورین و مرمرین نمکی پوشیده شده است و در کف آن نیز جریانی از آب نمک به چشم می خورد که منظره‌‌ بی ‌مانندی را ساخته است و اینکه داخل غار و به خصوص اعماق آن بسیار تاریک است و برای رفتن به این مکان و مشاهده‌ استالاکتیت‌ های بلورین آن حتما به چراغ قوه‌ ای قوی و پر نور نیاز پیدا میکنید و جالب است بدانید که نمک ‌های غار نیز خاصیت درمانی هم دارند که باعث محبوبیت آن شده است. توجه داشته باشید که وجود جریان آبی که از دل کوه نمکدان خارج می ‌شود، بعد از حل کردن نمک‌ های مسیر در خودش،‌ به شکل چشمه نمک در دامنه‌ کوه می‌ جوشد و با ریختن به گودال مجاور خود، آن را به یک حوضچه‌ طبیعی سفید رنگ چشمنواز تبدیل می کند و این غار یکی از تماشایی‌ ترین غارهای جزیره‌ قشم است که در لیست محبوب ترین جاذبه های ایران به جهانیان معرفی شده است.

 

غار نمکدان قشم

 

بندر تاریخی لافت قشم

بندر تاریخی لافت یکی دیگر و آخرین گزینه در لیست ما بعنوان مهمترین جاذبه های قشم قرار گرته است که به دلیل موقعیت مهم و استراتژیک آن در مناطق جنوبی ایران، از این بندر به عنوان مرکز دفاعی در جنوب کشور استفاده میشده است و این بندر تاریخی، با دیدنی‌ های جذاب و فراوانی که دارد در جزیره توانسته خودی نشان دهد و معماری خاص خانه‌ های آن بسیار مورد توجه و دوست داشتنی هستند و اگر به معماری خانه‌ های لافت را نگاه کنید، می‌ توانید ترکیبی از معماری مناطق کویری، خلیجی و اسلامی را یکجا شاهد باشید که با زیبایی خاصی در آنجا بوجود آمدند و بر روی سقف خانه‌ های این منطقه بادگیرهایی را نظاره گر خواهید بود که بزرگتر بودن اضلاع هر بادگیر، نشان از ثروت بیشتر صاحب خانه دارد و در بندر لافت می‌ توانید ترکیبی از هنر معماری و سازه ‌های بی ‌نظیر آبی را ببینید که حتما موجب حیرت و شگفتی تان خواهد شد.

 

بندر تاریخی لافت قشم

  • ۹۹/۰۳/۲۴
  • ارسلان نامدار

نظرات (۱)

چه جالب و زیبا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی