تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری آنتالیا

 

این شهر غرق در آرامش به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه این روزها توانسته جزو مشهورترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته شود و  دارای کلی جاذبه ها تفریحی و طبیعی و مناظر حیرت انگیزی است که شما را شیفته خود می کند؛ در این شهر بلوارهای سرسبز و زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها همگی باعث شده اند که این شهر طرفداران زیادی را به خود اختصاص بدهد. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشایی آن منطقه کاله ایجی هست که بافت خاص منطقه که شامل خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ می باشد به همراه خانه های زیبای قدیمی که توسط دیوارهای خاصی محصور شده اند، بسیار جلب توجه میکند.


همچنین آنتالیا این روزها به یکی از معروفترین مقصد های خارجی برای گردشگران و ایرانی ها بشمار می رود، این شهر هر ساله مسافران زیادی را جذب زیبایی هایش کرده است. آنتالیا در اصل شهر ساحل و دریا بوده، روزهای درخشان مثل خورشید و شب‌ های آرامش بخشش شبیه به مدیترانه و شهری با جمعیت جوان که اولین سکونت ‌گاه‌های انسانی ترکیه را در خود دارد ؛ در ضمن سواحل آنتالیا یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر برای تعطیلات به شمار می رود، این سواحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی، مغازه ها و ... دارای طبیعتی بکر و زیباست. شهر ساحلی آنتالیا در امتداد کوههای توروس با پوشش گیاهی درخت کاج قرار دارد و این شهر طیف وسیعی از جاذبه های متنوع را داراست که در ادامه این مطلب به معرفی مشهورترین آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

دروازه‌ هادریان یکی از شگفت ‌انگیزترین ورودی ‌های دهکده قدیمی (Kaleci) و بعنوان قدیمی ترین آثار برجای مانده از گذشته های دور این سرزمین است

 

جاهای دیدنی و تفریحی آنتالیا

آنتالیا مکان ‌های بسیار حیرت انگیزی را دارد و اگر خواهان مناظر دیدنی و طبیعتی بکر هستید، جاهای دیدنی آنتالیا تنوع زیادی را پیش رویتان خواهد گذاشت و این شهر دارای بناهای تاریخی متنوعی هم است که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، امکان بازدید از تمامی آن ‌ها برای تمامی مسافران و توریست ها فراهم شده و نیز اگر چه آثار قدیمی و مخروبه ‌هایی که از گذشته برجای مانده در متنوع ترین حالت در آنتالیا وجود دارد، اما با این حال تمامی جاهای دیدنی آنتالیا تاریخی هم نیستند  شما عزیزان در این شهر می ‌توانند سری به سواحل بسیار زیبا و محصور کننده شهر بزنند و نهایت لذت را از آن ببرند و در کنار اینها عاشقان تاریخ، ساحل و دریا همگی از این مقصد رویایی لذت خواهند برد. در ادامه با چند مورد از جالب توجه ‌ترین جاذبه های توریستی آنتالیا ترکیه آشنا می شویم.

 

دروازه هادریان | Hadrian's Gate

دروازه‌ هادریان یکی از شگفت ‌انگیزترین ورودی ‌های دهکده قدیمی (Kaleci) و بعنوان قدیمی ترین آثار برجای مانده از گذشته های دور این سرزمین است و جالبه بدونید که بخش‌های زیادی از دیوارهای مربوط به یونان و روم باستان در این دهکده سالم باقی مانده ‌اند که " دروازه‌ی هاردیان " نیز یکی از اصلی ترین و مهمترین آن‌ ها بشمار می رود. این دروازه که در سال 130 بعد از میلاد به افتخار ورود امپراطور روم باستان یعنی هادریانوس به این شهر بنا نهاده شد، دارای یک در ورودی از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی‌ شکل می باشد که توسط برج ‌هایی در کناره‌ هایش استحکام پیدا کرده و با مجسمه ‌ها و حکاکی‌ های زیبا تزئین شده است. راستی اگر از زیر طاق‌ های این دروازه بگذرید، می ‌توانید از نگاه کردن به حکاکی‌ های روی سقف آن که به‌ خوبی طی زمان سالم مانده ‌اند، کلی لذت ببرید.

 

دروازه هادریان

 

دهکده قدیمی Kaleici آنتالیا

دهکده‌ هزارتو Kaleici، دقیقا جایی برای قدم زدن و گشت‌ و گذار در گذرگاهها و خیابان هایش ساخته شده و اینکه تمامی خیابان ‌های سنگ ‌فرش شده و همچنین کاخ‌ های عثمانی این دهکده به زیبایی بازسازی شده و اکنون دارای سقف ‌هایی با رنگ سفید و قرمز می باشد و آن را به مکانی فوق ‌العاده تبدیل کرده است که خیابان‌ هایش مملو از انواع و اقسام هتل ها، رستورانها، فروشگاه‌ های تهیه‌ سوغاتی، بوتیک و گالری ‌های هنری و ... است. در اصل این دهکده، عمدتا مکانی برای دوری از دنیای پرزرق ‌و برق و مملو ار انسان‌ ها شناخته می شود، اما برای کسانی که تمایل دارند از آن دیدن کنند باید بگوییم که چندین جاذبه‌ گردشگری دیدنی نیز در آن وجود دارد. مثلا " میدان اصلی " که دارای یک دروازه‌ ورودی و یک برج ساعت سنگی بوده، " مسجد محمد پاشا " که یک بنای تاریخی بسیار شگفت انگیز مربوط به قرن 18 میلادی است و در نهایت " مناره‌ کوتاه " که مکانی بسیار مورد توجه است و اینها تنها بخشی از جاذبه‌ های دهکده‌ قدیمی محسوب می شوند و اینکه " مناره‌ کوتاه " در قرن 19 به آتش کشیده شد و اکنون تنها مخروبه‌ ای بیشتر از آن باقی نمانده و در آخر این مکان در ابتدا یک معبد رومی بوده است که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تغییر کاربری داد و اکنون نیز بعنوان یک مسجد شناخته می شود.

 

دهکده قدیمی Kaleici آنتالیا

 

پاموک کاله | Pamukkale

پاموک کاله در زبان ترکی به معنای " قصر پنبه ای " می باشد و این منطقه زیبا چشم اندازی مبهوت کننده و غیرواقعی در غرب ترکیه به وجود آورده که به دلیل شیب های پله ای سفید رنگش همچون برف مشهور شده است. همچنین این پله ها از تراورتن ناشی از رسوب آب بوجود آمده اند و شما در این منطقه 17 چشمه آب گرم با دمای بسیار بالا را خواهید دید که حتی تصور شنا کردن در آن کاملا غیر ممکن است و اینکه آبی که از صخره های پاموکاله به پایین سرازیر شده اند، دمایی در حدود 35 درجه سانتی گراد را داراست و همین موضوع باعث شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه دیده شوند و همچنین جریان آب، حوضچه های فوق العاده زیبایی را درست در اطراف پاموک کاله به وجود آورده که جالبه بدونید در برخی سنت های باستانی شنیده می شود که آب درون این حوضچه های آهکی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن بسیار مفید است و چنین گفته هاییی که از گذشته ها رسیده در مورد این آب ها، خود از عوامل جذب کلی گردشگر و مردم به این مکان دیدنی محسوب شده و در آخر مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت هم وجود دارد با این تفاوت که در باداب سورت ایوان های مطبق به رنگ نارنجی و قرمز دیده می شوند.

 

پاموک کاله

 

مسجد یولی مناره | Yivli Minare

یکی از جالب توجه ‌ترین و زیباترین آثار تاریخی بر جامانده از آنتالیا " مسجد یولی مناره " می باشد که توسط سلطان سلجوقی، علاء الدین کیقباد مابین سال ‌های 1219 الی 1236 میلادی ساخته شده اند. این مسجد در اصل نمونه‌ بارزی از معماری دوران سلجوقی بشمار می رود که مناره‌ این مسجد به ‌شکل استوانه بوده که دارای یک گنبد چند ضلعی در قسمت بالایی ‌اش می باشد و همچنین مسجدی که در قرن 14 میلادی در همجواری این مناره ساخته شده است، هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرد. این مناره در نزدیکی دروازه‌ ورودی قدیمی شهر قرار گرفته و در قسمت پشت مناره‌ یولی، یک برج ساعت که مربوط به دوران عثمانیان به‌ همراه چندین مقبره در اطراف آن هم وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

 

مسجد یولی مناره

 

قلعه رومی آنتالیا | Roman Fortress

این قلعه‌ وسیع و استوانه ‌ای شکل که 14 متر ارتفاع را دارد، درست در قرن 2 میلادی بنا نهاده شد و اینکه قلعه‌ رومی دقیقا نمایی به ‌سمت بندر قدیمی داشته و در اطراف پارک کارالی ‌اوغلو قرار دارد و در اصل هیچ‌ کس بطور دقیق نمی ‌داند هدف از ساخت این قلعه‌ رومی چه بوده! اما اکثر باستان‌ شناسان بر این اعتقادند که این قلعه، برج مراقبتی برای بندر پر رفت و آمد این شهر بوده است. همچنین قلعه رومی امروزه مکانی عالی و مناسب برای تماشای غروب آفتاب و داشتن نمایی همه ‌جانبه از بندر قدیمی بشمار می روند که همیشه مملو از توریست می باشد. مهم است بدانید که خود پارک کارالی ‌اوغلو، مکانی آرامش بخش مملو از گل‌ های رنگارنگ و زیباست که برای تفریح و پیک ‌نیک با خانواده، محل ایده آلی شناخته می شود و نیز شما هم می‌ توانید همانند مردم محلی این شهر، به هنگام غروب به این پارک آمده و با قدم زدن در آن کلی لذت ببرید و رد ضمن کلی کافه‌ های بسیار هیجان انگیز هم در اطراف این پارک وجود دارد که این امکان را به شما می دهد بعد از قدم ‌زدن، به آن ‌ها بروید و قهوه ‌ترکی خوشمزه نوش جان کنید.

 

قلعه رومی آنتالیا

 

آبشارهای ماناوگات | Manavgat Waterfall

یکی از جاذبه های طبیعی آنتالیا بی شک " آبشارهای ماناوگات " است که این آبشار از جنوب کوه های طرس جاری شده و به دریای مدیترانه می ریزد و منظره جذابی پیش روی همه قرار داده است. از جمله عواملی که باعث جذابیت این آبشارها شده می توان به رستوران های محلی بسیار عالی و باغ های متنوع چایی و ... اشاره نمود. ضمنا این آبشار در فاصله چهار کیلومتری ماگناوات قرا دارد و اکثرا توریست هایی که به این منطقه می آیند، حتما با استفاده از کشتی و قایق های مسافرتی در این رودخانه و در حاشیه شهر سیده به گشت و گذار پرداخته و با شگفتی های این مکان روبرو می شوند و اینکه درباره آبشار ماناوگات باید بدانید این است که این آبشار ارتفاع چندان زیادی ندارد اما چشمه کف آلود و همچنان آب این آبشار که درست بعد از سقوط از بالا به پایین می ریزد، صحنه ای بسیار شگفت انگیزی را به وجود می آورد.

 

آبشارهای ماناوگات

 

اسکله قدیمی آنتالیا | Old Harbor Antalya

این اسکله قدیمی که اطراف آن پوشیده از صخره است تا اواسط قرن 20 میلادی، بندر اصلی آنتالیا شناخته می شد و اینکه تاریخ موج شکن ‌های اسکله به دوره سلجوق‌ ها بازمیگردد و امروزه این اسکله جذاب یکی از مکان ‌های گردشگری و تفریحی آنتالیا می باشد و تمام تورهای قایقی این شهر سفرشان را از این اسکله شروع میکنند و اینجا پر از رستوران، کافه و مغازه‌ های گوناگون است و اگر پا به این منطقه بگذارید می بینید که کلی توریست خارجی در این کافه‌ها و رستوران ‌های محلی، میهمان قهوه‌ خانه ها و باقلواهای لذیذ ترکی و غذاهای محلی این منطقه می ‌کنند و از فضای دنج لب ساحل، تماشای غروب و قایق‌ های کوچک و بزرگ نهایت لذت را می برند.

 

اسکله قدیمی آنتالیا

 

آبشار دودن | Düden Waterfalls

در کنار مناطق دیدنی و توریستی آنتالیا، جاذبه‌ های تاریخی و سواحل فوق‌ العاده این منطقه رویایی، این شهر پرجاذبه طبیعت بسیار زیبا و بکری هم دارد که " آبشارهای دودن " یکی از آن‌ ها محسوب می شود و اگر در طول سفرتان قصد داشته باشید خودتان را میهمان یک طبیعت فوق ‌العاده و حیرت انگیز کنید، حتما سری به این آبشارها بزنید. همچنین در فصل بهار و تابستان آب و هوا و زیبایی ‌های آبشار دودن بی نهایت دیدنی تر می شود، به دلیل علت این دو فصل یعنی بهار و تابستان بهترین زمان برای دیدن این آبشارهای منحصر به فرد است و اینکه آبشارهای دودن در مجموع دو آبشار هستند که آبشار بالایی فضای ایده آل تری برای پیک نیک و گشت و گذار دارد و این آبشار ورودی دارد و محوطه آن به پارکی تبدیل شده که مجهز به امکانات عالی تفریحی است.

 

آبشار دودن

  • ۹۹/۰۳/۳۱
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی