تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری استانبول

 

استانبول شهری‌ بسیار دوست داشتنی و جذاب است که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌ هایش قدم زد و لذت برد و مهمتر از مکان های دیدنی استانبول دیدن کرد و کلی تجربیات جدید بدست آورد، در استانبول از عطر و طعم غذاهایش گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش همگی شما را به وجد می آورد و همیشه در خاطرتان به یادگار ماند. در اصل سفر با تور استانبول به پایتخت فرهنگی اروپا سفر می کنید، این شهر تاریخی مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه محسوب می شود، دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و شگفت انگیزی بوده که سالانه تعداد بی شماری از گردشگران از سراسر دنیا را به خود جذب کرده و علاوه بر این، سفر به آن سفری مقرون به صرفه و تقریبا ارزان بشمار رفته که در آن فراتر از انتظارها را یکجا تجربه می کنید. سفر به ترکیه و بازدید از استانبول بی اغراق فراتر از سفر به یک شهری توریستی برای شما می باشد چرا که با وجود مراکز خرید متنوع استانبول و وجود فستیوال ها و جشنواره های خاص با کلی پیشینه تاریخی ترکیه سفری متفاوت در انتظار شماست. علاوه بر این، مقصد تاریخی و فرهنگی ما تنها نقطه از دنیاست که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با سفر به استانبول تلفیقی از فرهنگ شرقی و اروپایی را از نزدیک لمس خواهید کرد.

 

استانبول، شهری بسیار زیبا در میانه دو قاره آسیا و اروپا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در در دنیا کلی جاذبه های دیدنی و محبوب را در خود جای داده است

 

جاهای دیدنی استانبول

استانبول، شهری بسیار زیبا در میانه دو قاره آسیا و اروپا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در در دنیا کلی جاذبه های دیدنی و محبوب را در خود جای داده و ما ایرانیان هم به دلیل نزدیکی به آن، عدم نیاز به اخذ ویزا و روادید، هزینه های نسبتا پایین و ارزانی را متحمل می شود و اشتراکات فرهنگی و غذایی توانسته دلیل دیگری از سفر به استانبول و ترکیه برای ما باشد؛ به طوری که این مقصد یکی از اولین انتخاب ها برای سفر خارجی در بین ما می باشد و در ضمن استانبول به قدری دیدنی و پر جاذبه است که نمی توان در یک سفر کوتاه از تمامی آن ها بازدید کنیم ؛ بدنی منظور امروز قصد داریم برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم و این جاذبه ها براساس شهرت و محبوبیت در بین گردشگران در لیست ما قرار داده شده است ؛ بنابراین برای شناخت آنها ما را همراهی کنید.

 

ایا صوفیه | Hagia Sophia

ایاصوفیه یا حاجیا صوفیا بی شک مشهورترین جاذبه گردشگری استانبول بشمار می رود که در اکثر تصاویری که از این شهر تا بحال دیده اید، حتما گنبدهای حیرت انگیز این بنا شما را به وجد آورده است. ایاصوفیه بنایی بسیار باشکوه در منطقه تاریخی شهر قرار گرفته و در طول تاریخ توسط امپراتوری های مختلف دست به دست شده و نیز این بنا در سال 537 توسط امپراتور بیزانس، ژوستین یکم بنا شده و ابتدا کلیسایی برای مسیحیت شرق شناخته می شده و در آینده یعنی به مدت 6 قرن و تا قرن 12 ایاصوفیه کلیسای کاتولیک رمی بوده، تا این که در سال 1453 میلادی این بنا به مسجد تغییر کاربری داد و تا سال 1931 به همان شکل خود را حفظ نمود. سپس درهای ایاصوفیه چند سالی بسته شدند و مجددا در سال 1935 میلادی ولی اینبار با عنوان موزه به روی عموم بازگشایی گردید و همچنین جالب است بدانید که ایاصوفیه روزگاری بزرگ ترین کلیسای جامع دنیا شناخته میشده و معماری خاص و زیبای این مکان به نوعی الهام بخش بناهای گوناگون دیگری در استانبول شد؛ به طور مثال مسجد آبی، ایاصوفیه کوچک و .. همگی تحت تاثیر معماری سبک بیزانس بنا نهاده شده اند.

 

ایا صوفیه

 

تنگه بسفر استانبول | Bosphorus 

یکی دیگر از مکان های شناخته شده و بسیار محبوب و پربازدید استانبول که به راحتی نمی توانید از آن چشم بپوشانید " تنگه بسفر " است، این تنگه درست در شمال ترکیه قرار دارد و دارای زیبایی های بی مانندی بوده که در هیچ کجای این جهان قابل دیدن نیست. همچنین تنگه بسفر همانطور که میدانید، دقیقا نقطه وصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه هر مسافری بشمار می رود و در ضمن این تنگه، طولی برابر 30 کیلومتر و عرضی برابر 700 متر را داراست و اینکه این تنگه دریای سیاه را به دریای مرمره وصل کرده و علاوه بر جاذبه های جذاب این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای آن، شما علاقه مندان به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن هم دیدن نمایید. این منطقه به دلیل اهمیت بسیار بالایش که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فرد و محصور کننده ای را از تاریخ به شما معرفی خواهد کرد.

 

تنگه بسفر استانبول

 

کاخ توپکاپی | Topkapi Palace

" کاخ یا قصر توپکاپی " هم یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود که پیشنهاد می کنیم آن را جزو برنامه های تفریحی خود قرار دهید و اینکه این قصر باشکوه با معماری شگفت انگیزی که دارد، با 5 کیلومتر دیوار سنگی با 27 برج دیدبانی محاصره شده و روایت گر عظمت امپراتوری دوران عثمانی میباشد. همچنین این کاخ دیدنی و زیبا در قرن پانزدهم بنا نهاده شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول می باشد و در ادامه البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که کاخ توپکاپی بسیار وسعت دارد و شامل قسمت ها و بخش های گوناگونی است، بنابراین اگر تمایل دارید کل مجموعه را از نزدیک مشاهده کنید حداقل به 3 الی 4 ساعت زمان نیاز دارید و این مجموعه درست در منطقه فاتح قرار گرفته و در فاصله نزدیکی از سایر جاذبه های گردشگری استانبول جای خوش کرده است.

 

کاخ توپکاپی


مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Blue Mosque

در ادامه معرفی بهترین اماکن دیدنی این شهر می رسیم به  " مسجد سلطان احمد " که به خاطر رنگ آبی کاشی هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است و نیز این مسجد چشمنواز درست در اوایل قرن 17 ساخته شده و از آن دوران تا به امروز مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان بوده استمحسوب میشده است و همچنین از آن جایی که هنوز هم نمازهای پنجگانه در این مسجد برگزار میگردد، برای بازدید از این مسجد باید حواستان به زمان نماز و عبادت در آن باشد و رد ادامه معماری مسجد سلطان احمد تاثیر بسیار زیادی از ایاصوفیه گرفته و این تاثیرات را می توانید به وضوح مشاهده نمایید.

 

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

 

برج گالاتا | Galata Tower

برج گالاتا یکی از جاهای دیدنی استانبول می باشد که بسیار زیبا و برای عکاسی بهترین ویو را دارد و اینکه این برج دقیقا در سال 1349 میلادی به دست " جنو والی ها " که در اطراف گالاتا دیوارهای بلند کشیده بودند به عنوان برج اصلی استانبول بنا نهاده شد. ضمنا داخل قلعه پلکان سنگی مارپیچی که تا محوطه بزرگی ادامه داد به چشم می خورد و این قلعه در سال 1967 مورد بازسازی قرار گرفت. سپس احمد چلپی ملقب به هزارفن در قرن 17 با ایده گرفتن از لئوناردو داوینچی و بال هایی که او طراحی کرده بود با پرواز از فراز برج گالاتا و عبور از تنگه یابغاز در قسمت آسیایی شهر استانبول بر زمین نشست. همچنین توجه داشته باشید که گالاتا یکی از نمادها و جاذبه های اصلی و توریستی شهر است که مسافران بسیاری علاقه مند به بازدید از این جا هستند. توجه داشته باشید که قدمت این برج به 700 سال قبل باز می گردد که دقیقا در دوران امپراتوری روم ساخته شده و اینکه در ابتدا نامش مسیح بوده و بعد ها با نام گالاتا شناخته شد. این مکان در اصل برجی است که در هر ساعت از شبانه روز بر فراز آن میتوانید نمایی از شهر پر جنب و جوش استانبول را نظاره گر باشید.

 

برج گالاتا


میدان تقسیم استانبول | Taksim Square

جدا از اماکن گردشگری این شهر که در بالاِ عنوان کردیم، شهر استانبول چند محله قدیمی و مهم هم داراست که این محله ها به دلیل قدمت و طیف وسیعی از مراکز خرید و کافه ها، خود به یک جاذبه توریستی بدل شده و اکثر مسافران آن، بی شک از این مناطق دیدن میکنند و یکی از این مناطق میدان تقسیم (تکسیم) است. در این میدان، خیابان استقلال وجود دارد که یکی از مهم ترین و معروف ترین مناطق شهر بشمار رفته و در خیابان استقلال جمعی از بهترین مراکز خرید شهر جمع شده اند. ضمن اینکه مجسمه بسیار معروفی با عنوان " یادبود جمهوریت " درست در میدان تکسیم قرار گرفته است و نیز منطقه سیسلی و بازار سنتی استانبول، دیگر نقاطی از شهر شناخته میشوند که دیدن و قدم زدن در آنها به همه مسافران پیشنهاد می شود.

 

میدان تقسیم استانبول

 

موزه باستان شناسی استانبول | Istanbul Archaeological Museums

این موزه به طور تقریبی در زمان ساخت کاخ توپکاپی پیدا شده و دارای مجموعه باستانی قابل توجه و شگفت انگیزی از تاریخ است. در اصل یکی از مهم ترین قطعات در آن، تابوت قابل توجه از اسکندر کبیر می باشد که بسیار زیبا ساخته شده و همچنین این موزه، دارای مجموعه گسترده ای از سرامیک، کاشی باستانی، تصاویر کاشی از دروازه ایشتار بابل، سایر موارد باقی مانده از یونان باستان و امپراتوری عثمانی و ... می باشد ؛ توجه کنید که این مکان یکی از مهم ترین موزه های تاریخی در آسیای شرقی شناخته می شود و شما در بازدید از آن در این موزه میلیون ها اشیای عتیقه خواهید دید که با دقت و ظرافت نگهداری می شوند. در ادامه موزه در سال 1891 میلادی بازگشایی شد و در واقع سه ساختمان جداگانه است که شامل موزه شرق باستان بوده و این موزه در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته و ورودی آن حدودا 8 دلار می باشد و همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9:30 تا 5 بعدازظهر باز است.

 

موزه باستان شناسی استانبول

 

قلعه روملی حصار | Rumelihisarı

جالب است بدانید که به قلعه روملی حصار " قلعه بوازکِسِن " هم می گویند که درست بر روی تپه ای در قسمت اروپایی تنگه بسفر و در منطقه ساری یر استانبول جای خوش کرده است و اینکه این را هم بدانید که قبل ساخته شدن پل فاتح سلطان محمد قلعه روملی حصار از برجسته ترین اماکن دیدنی تنگه بسفر بوده است. در ادامه این بنا به دستور فاتح سلطان در سال 1452 در باریک ترین قسمت تنگه بنا نهاده شد و اینکه قلعه روملی حصار همراه آنادولو حصار که در سال 1393 - 1394 در قسمت دیگر تنگه ساخته شده، عثمانی ها قادر به کنترل ترافیک آبی و همچنین با محروم کردن شهر از تامین آذوقه از راه دریا، به مردم عثمانی در فتح قسطنطنیه نیز کمک بسیار زیادی کرد و برای رسیدن و دسترسی به این برج و بارو های این قلعه از طریق راه پله پر شیب امکان پذیر بوده است و توجه داشته باشید که در قسمت مقابل این قلعه ایستگاه اتوبوس و چند رستوران و کافه عالی نیز وجود دارد که در طول بازدید از قلعه می توانید از آن ها استفاده کرده و از منظره زیبایش کلی لذت ببرید.

 

قلعه روملی حصار

 

جزایر پرنسس | Princes’ Islands

جزایر پرنسس، مجموعه 4 جزیره بزرگ و 5 جزیره کوچک در داخل دریای مرمره می باشد که این جزایر درست در جنوب استانبول قرار گرفته است و در حدود 20 کیلومتر از قسمت غربی این شهر فاصله دارند. شما علاقه مندان در این جزایر، با مناظر طبیعی بکر و خلوت و پر رمز و راز مواجه خواهید شد و اینکه در جزیره بویوک آدا که وسیع ترین جزیره در این میان است، کافه ها و رستوران های بسیار متنوعی ساخته شده اند که حضور در آنها با وجود چشم انداز خیره کننده شان، به یادماندنی و لذت بخش خواهد بود. همچنین حمل ونقل در این جزیره تنها با کالسکه امکان پذیر است. کالسکه گردی در جاده های نوستالژیک و باصفای بویوک آدا، تجربه ای شیرین و جذاب برای شما خواهد بود و نیز با استفاده از این کالسکه ها می توانید از کلیسای قدیمی جزیره هم بازدید نمایید.

 

جزایر پرنسس


لازم به ذکر است که اگر در سفر به استانبول، به دنبال یک گردش چند ساعته در طبیعت بکر هستید، بازدید از جزایر پرنسس گزینه عالی و بسیار مناسب است و در ضمن اینکه در جزیره بویوک آدا، چند هتل عالی وجود دارد تا شما بازدید کنندگان امکان این را داشته باشید که شبی فراموش نشدنی و بسیار شادی را در این جزیره آرامش بخش تجربه کنید و همچنین برای دیدن این جزایر درست در قسمت غربی این شهر، سرویس هایی تعبیه شده که این سرویس ها هر ساعت از مبدا و مقصد در حرکتند و اینکه طول سفر با آنها کمتر از دو ساعت می باشد و اما اگر روزهای تعطیل قصد سفر به جزایر پرنسس را داشتید، باید صف های طولانی خرید بلیط قایق را هم در نظر بگیرید.

  • ۹۹/۰۳/۲۶
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی