تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
معرفی مارماریس جواهری در دل ترکیه

 

مارماریس شهری بندری است که در سواحل دریای مدیترانه می درخشد و درست در جنوب کشور ترکیه جای خوش کرده و این شهر یکی از مقصدهای محبوب در دنیاست که در هر زمینه ‌ای حرفی برای گفتن دارد، مثلا سواحل زیبا، قایقرانی عالی، ورزش‌ های ماجراجویانه، رستوران های بی نظیر، زندگی شبانه پرجنب و جوش، آفتاب مدیترانه ‌ای و... که شما را مجذوب خود می کند؛ با این اوصلف تاریخ‌ مارماریس نیز بحثی مفصل و جدایی بوده و بی شک کمتر جایی را در این کره‌ خاکی می ‌توانید پیدا کنید که چنین شهر زیبا و تاریخی را تجربه کنید ؛ در این شهر کلی بناهای تاریخی و جاذبه‌ های بکر و طبیعی با مکان های گردشگری وجود دارد که چندین روز باید وقت بگذارید تا تمامی این زیبایی ‌ها را از نزدیک مشاهده و لذت ببرید. در ضمن مارماریس شهری ساحلی بوده که در یک طرف از کوه های پوشیده از درخت کاخ و از سوی دیگر با آب های روان محاصره شده و این استراحت گاه مدیترانه ای به ساحل های شلوغ چند ملیتی و شب های پرهیجانش معروف شده است و سالانه توریست و مسافران خارجی بسیار زیادی برای تفریح این مقصد را انتخاب می کنند. مارماریس زادگاه باشکوه مارماریس و جزیره سدیش به معنای سدر می باشد و نیز طرفداران موسیقی و رقص کافیست به بار استریت بروند و از اجراهای موسیقی اینجا به وجد بیایند و رد این شهر جز تفریحات پرهیجان دریایی، مکانی عالی و مناسب جهت خرید ، گشت و گذار و رفتن به پارک های متنوع است که در ادامه قصد داریم بیشتر به این نگین مدیترانه بپردازیم، همراه ما باشید.

 

مارماریس شهری بندری است که در سواحل دریای مدیترانه می درخشد و درست در جنوب کشور ترکیه جای خوش کرده و این شهر یکی از مقصدهای محبوب در دنیاست

 

نقشه مارماریس

نقشه مارماریس

 

تاریخچه مارماریس

نام " مارماریس " برگرفته از کلمه " مرمر " (تلفظ یونانی : màrmaron) می باشد که دلیل انتخاب این اسم، وجود سنگ مرمر در شهر مارماریس بوده و مهمتر اینکه قدمت شهر مارماریس به شش قرن قبل از میلاد مسیح برمیگردد و به جرات یم توان گفت در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدید کنندگان ترکیه را به خود اختصاص داده است و نیز این شهر در آغاز با نام فیسکوس (Physkos) در میان عموم مردم شهر شناخته می شده که در حدود 3400 سال قبل از میلاد با آمدن قومی که نام رئیس آن " کار " بوده سکونت در مارماریس کنونی آغاز گردیده و نام کاریا از مشتق نام رییس قبیله به این منطقه نسبت داده شد و موقعیت شهر مارماریس و قرار گرفتن آن در بین سواحل دریای اژه و مدیترانه و همچنین قرارگیری میان رشته کوه های کنار دریا همگی باعث شده که مارماریس در طول قرون مختلف تحت حاکمیت تمدن های زیادی قرار بگیرد. شما در سفر به این شهر جذاب هنوز هم می توانید آثار تمدن های کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمایید و در آخر بدک نیست بدانید که نام مارماریس از " Marmaron " مارمارون به معنای مرمر برگرفته شده چرا که این شهر منبع سنگ مرمر میباشد؛ مارماریس از 12 شهر استان موغله " Mugla " در ترکیه می باشد.

 

تاریخچه-مارماریس

 

موقعیت جغرافیایی و جمعیت مارماریس

مارماریس شهری بندری در جنوب غربی کشور ترکیه میباشد، که به دلایل زیادی اعم از نزدیکی این شهر به دریا و همچنین وجود دو لنگرگاه اصلی همگی باعث شده تا این شهر، مرکزی برای کشتیرانی و غواصی در جهان همیشه مورد بحث باشد و طرفداران زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کند و شما علاقه مندان از آب های مارماریس به راحتی می توانید به جزیره یونانی رودس حرکت کنید و همانطور که مشخص است، آب های این شهر از اهمیت بالایی برخوردارند و این سرزمین ساحلی از لحاظ جغرافیایی بین سواحل اژه و مدیترانه ای قرار دارد، ماماریس به ‌دلیل قرارگیری در میان رشته ‌کوه‌های کنار دریا بسیار مشهور بوده و نیز مساحت شهر مارماریس در ترکیه 878 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال 2012 میلادی انجام شده حدود 34047 نفر بوده است.

 

موقعیت-جغرافیایی-مارماریس

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مارماریس

در ابتدا لازم است بدانید که تا دو دهه اخیر و درست قبل از تحولات بزرگ جهانی فرهنگ مردم مارماریس فرهنگی سنتی و بومی بوده است که از گذشته های بسیار دور در بین مردم این منطقه رواج داشته و به این صورت شکل گرفته است و براساس فرهنگ بومی مردم این سرزمین توانسته بودن در کنار هم بر سختی ها و کمبود های دوران و عدم برخورداری ها ایستادگی کنند و مهمتر از تهاجم دزدان و چپاول گران و حمله حیوانات وحشی در امان بمانند و با تمام قوا از شهرشان محافظت کنند. لازم به ذکر است که مراسم های قومی و قبله ای و رسم و رسومات مهم مردم برگرفته از آموزه های دینی و تاریخی مردم در آن زمان بوده و شما با حضور در آن اتحاد و همبستگی در انجام مراسم ها را کاملا دیده و حس می کنید و تمامی اقشار در مراسم ها شرکت می کرده اند به طوریکه روابط اجتماعی مردم با هم بسیار قوی و محکم بوده ؛ در اینجا عموم مردم نیک و بد دیگران را نیک و بد خود می پنداشتند و در جهت تقویت نیکی ها و رفع بدی های به یکدیگر کمک می کردند.

 

فرهنگ-مردم-مارماریس


همچنین مردم این شهر مردمی خونگرم و مهربان هستند و امکانش هست که شما را به عروسی و یا میهمانی هایی خصوصی که برگزار می کنند، دعوت نمایند، با این توصیفات ممکن است شما تنها چند روز آن ها را بشناسید و همه آنها معتقدند که باید شاد زندگی کرد و در این کشور، کلمه غریبه معنای چندانی ندارد. در واقع تنها چیزی که مردم شهر مارماریس آن جا می خواهند این است که شما به هیچ عنوان احساس غریبی نکنید و از مکانی که در آن حضور دارید، نهایت لذت را ببرید و کلی شادی کنید و در واقع این یکی از بهترین آداب و رسوم مردم ترک به حساب می آید و در مقابل شما هم می توانید با خریدن کادو آن ها را بسیار زیاد خوشحال کنید چرا که این کار به نوعی ادای احترام و جبران محبت هایشان می باشد و کادوی شما می تواند شامل طلا و پیراهن و ... باشد.

 

جاذبه های گردشگری مارماریس

جالب است بدانید که این شهر پر رمز و راز در میان شهرهای ترکیه به عنوان جواهر، نگین سبز و بهشت به شهرت باورنکردنی رسیده است و زیبایی های آن در ترکیه زبانزد خاص و عام است. تمام مسافرانی که این شهر را برای سفر انتخاب کرده اند از زیبایی و بکر بودنش بسیار لذت برده اند و برای دوم برنامه ریزی کرده اند و به جرات می توانیم بگوییم که این شهر از زیباترین شهرهای دنیا محسوب میشود و این را باید بدانید که مارماریس در اصل یک جزیره نیست، اما وجود جزایر متعدد و منحصر به فردش که در اطراف این شهر ساحلی جای خوش کرده اند باعث شده اند که این شهر به شهر جزیره ها مشهور بشود و در ادامه از مهمترین جزیره های این منطقه می توان به " جزیره کلئوپاترا " اشاره کنیم ؛ این جزیره بی نظیر در میان مردم محلی با افسانه ای که به دنبال دارد به شهرت رسیده، افسانه ای که نسل به نسل از گذشتگان بر جای مانده و به نسل بعد انتقال یافته اما می بایستی به آن سفر کنید، تا تمامی داستان های زیبا و تاریخی آن بشنوید و لذت ببرید.

 

جاذبه-های-مارماریس


همچنین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر " رودخانه دالیان " می باشد که این منطقه، به منطقه لاک پشتی هم معروف است و از طرفی مقبره های سنگی که در نزدیکی رودخانه قرار دارند، زیبایی دو چندانی را به این منطقه بخشیده اند. ضمنا در نزدیکی رودخانه دالیان، شهر تاریخی و زیبای " کانوس " خودنمایی می کند و شما از این رو میتوانید با قایق به این شهر بروید ولی باید بگوییم علاوه بر این مناطقی که گفته شد، " پارک زیبای آتلانتیس " نیز در اینجا بسیار محبوب و دیدنی است. همچنین این امکان را دارید در این منطقه بازی های بسیار مهیجی را تجربه کنید و در آخر بناهای تاریخی متعددی در این جا به چشم می خورد که میتوانید با سفر به این شهر از کاروانسرای سلطان حفصه، مسجد ابراهیم آغا، آبشار تورگوت، غار نیمار، قلعه و موزه قوم شناسی، آرامگاه صخره ای سارینا، دودکش های پریان گورمه و … بازدید کرده و غرق تاریخ و هنر آنها شوید و تمامی این مکانهای دیدنی جزو اماکن گردشگری این شهر به شمار می روند.

 

مکانهای-گردشگری-مارماریس

 

آب و هوای مارماریس

آب و هوای مارماریس، گرم و بسیار معتدل می باشد و نیز میزان بارش باران این منطقه، در فصل زمستان بسیار بیشتر از تابستان میباشد. متوسط دمای سالانه آن حدود 18.8 درجه سانتیگراد و میانگین میزان بارش سالانه مارماریس حدود 926 میلی متر برآورد شده و کمترین میزان بارش در ماه آگوست و بیشترین میزان بارش در ماه دسامبر اتفاق میفتد و در ادامه گرمترین ماه آن، ماه جولای (با متوسط دمای 27.9 درجه سانتیگراد) و سردترین ماه، ماه ژانویه (با متوسط دمای 10.8 درجه سانتیگراد) مشاهده شده است. لازم به ذکر است که بهترین زمان سفر به مارماریس، فصل بهار و پاییز (از آوریل تا اکتبر) است و بطور کلی آب و هوای آن در فصل بهار و پاییز بسیار مطبوع و دلچسب است و بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر به بهشت مدیترانه انتخاب می کنند و تور مارماریس در این فصل ها طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

برای مشاهده خرید تور های تفریحی ارزان به سایت www.namigasht.com مراجعه فرمایید.

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی