تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
جاذبه های گردشگری آنکارا

 

آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور هم شناخته می شود و اینجا مقصد بسیار زیبایی برای گذراندن تعطیلات شما محسوب می شود. آنکارا، شهر شگفت انگیز و عالی برای گذراندن ماه ‌عسل، تعطیلات خانوادگی، مسافرت با دوستان و مهمتر کشف آثار بر ‌جای مانده از تمدن‌ های گذشته است. شما مسافران می توانید تاریخ و فرهنگ بی نظیرش را در میان نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی، موزه‌ ها، جاذبه ‌ها و رویدادهایی که وجود دارد را تجربه کنید. اگر نظر ما را میخواهید برخی از جاهای دیدنی آنکارا و جاذبه ‌ها‌ی این شهر را نباید از دست داد و این جاهای دیدنی عبارت ‌اند از قلعه‌ آنکارا، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه و موزه‌ تمدن ‌های آناتولی که در ادامه با جزئیات بیشتری به معرفی آنها خواهیم پرداخت و در ضمن گردشگرانی که عاشق منظره ‌های چشم ‌نواز و محله های زیبا و مسحور کننده ‌ای هستند قطعا با ورود به آنکارا سوپرایز می شوند؛ البته از غذاهای خوشمزه و معروف ترکیه هم نباید گذشت!

آنکارا، شهر شگفت انگیز و عالی برای گذراندن ماه ‌عسل، تعطیلات خانوادگی، مسافرت با دوستان و مهمتر کشف آثار بر ‌جای مانده از تمدن‌ های گذشته است

 

جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا این امکان را برای شما فراهم میکند که تفریحاتی بسیار هیجان ‌انگیز و عالی را در این شهر تجربه کنید و کلی اتفاقات به یادماندنی را بدست آورید و می ‌توان گفت که مکان های توریستی این شهر در جذب گردشگران بسیار موفق عمل کرده است. یکی از دلایل این موفقیت این بوده که این مکان ‌های گردشگری در دنیا همگی شناخته شده و معروف هستند و اینکه نامی گشت در این مطلب به معرفی چند مکان مهم و دیدنی در آنکارا می ‌پردازد و اگر جهت گذراندن تعطیلات به این شهر سفر کردید، می‌ توانید با راهنمایی این مطلب برنامه ‌ریزی بسیار عالی و مناسبی را برای دیدن این شهر بسیار زیبای توریستی داشته باشید ؛ همراه ما باشید.


آرامگاه آتاتورک | Ataturk’s Mausoleum 

آرامگاه آتاتورک معروف به " آنیت ‌کابیر (Anitkabir) "، در اصل محل دفن مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس ‌جمهور جمهوری ترکیه می باشد که درست قبل از آن جنگ استقلال بر این کشور حکومت می ‌کرد. جالب است بدانید که دولت ترکیه معماری آرامگاه یادبود را در قالب مسابقه ‌ای برگزار نمود و در نهایت طرح معماران اِمین اُنات (Emin Onat) و احمت اُرهان آردا (Ahmet Orhan Arda) به‌ عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

 

آرامگاه آتاتورک


بازدید کنندگان عزیز این امکان را دارند که جاذبه‌ های زیادی، همچون گذرگاه‌ های طاق‌ دار که حیاط تشریفات را احاطه کرده ‌اند و همچنین جزئیات زیبای روی ساختمان ‌های تزئین شده به سنگ‌ را نظاره کنند و در ضمن جاده‌ شیرها (Road of Lions)، میدان تشریفات (Ceremonial Plaza)، تالار افتخار (Hall of Honor) و پارک صلح (Peace Park) هم از دیگر جاذبه ‌های شگفت انگیز آرامگاه آتاتورک بشمار می روند و امروزه این مکان به یکی از اماکن دیدنی شهر برای گردشگران تبدیل شده است.

 

معبد آگوستوس و روم آنکارا | Temple of Augustus

در ابتدا مهم ات بدانید که درست بعد از اینکه اناتولی مرکزی به تسخیر امپراتوری روم در آمد، بنا به یافته ها معبد آگوستوس و روم آنکارا در سال 25 قبل از میلاد به دست آگوستوس اکتاویان بنا نهاده شد و امروزه معبد آگوستوس و روم در منطقه اولوس قرار دارد و بعنوان سایتی تاریخی مورد استفاده محققان و کاوشگران قرار گرفته شده است و همچنین این معبد که از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب میشود با قدمتی بیش از دو هزار سال توریست های خارجی بسیاری را به سوی خود جذب کرده و نیز معبد آگوستوس که با گ نام آنکی رانوم (Ancyranum Monumentum) " هم در این منطقه شناخته می شود که در محله حاجی بایرام آنکارا جای خوش کرده و مسافرانی که با تور آنکارا راهی این مقصد شده اند با بازدید از آن می توانند یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر را از نزدیک مشاهده کنند و در ادامه این معبد که درست بعد از فتح آناتولی مرکزی به وسیله امپراتوری روم، قبل از میلاد بنا ساخته شده و در قرن دوم توسط رومی ها گسترش یافت و در آینده یعنی در قرن پنجم بیزانسی به کلیسا تغییر کاربری داد و این مکان در ناحیه یولوس و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار دارد.

 

معبد آگوستوس و روم آنکارا

 

برج آتاکوله آنکارا | Atakule Tower

برج 125 متری " آتاکوله " که جزو مهمترین جاذبه های این شهر است دقیقا برجی است که به ‌منظور کاربردهای راداری و مخابراتی بر روی تپه ‌ای در جانکایا واقع در مرکز آنکارا بنا شده است. در اصل این برج جزو محبوب ترین مکان های توریستی آنکاراست که حتی در کل کشور بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده و در ضمن این برج یک تراس با فضای باز و یک رستوران گردان به اسم " سویلا " را دارد که این سویلا رستوران بسیار زیبایی است با منظره ‌ای پانوراما از شهر میزبان شما میهمانان عزیز می باشد و نیز در قسمت پایین برج هم یک مرکز خرید هست و در ادامه فروشگاه برندهای معروف و رستوران ‌های شناخته شده ترکیه در این مرکز خرید هستند و پیشنهاد می کنیم در یک عصر زیبا به برج آتاکول بروید و از یک گشت ‌و گذار شهری کلی لذت ببرید.

 

برج آتاکوله آنکارا

 

قلعه آنکارا یا سیتادل | Ankara Castle

" سیتادل " یا " قلعه‌ آنکارا " از مهمترین جاذبه های این شهر بر روی تپه ای بلند و سرسبز به اسم " اولوس " قرار گرفته است و اینکه اولوس با ارتفاع 987 متر در بخش آنکارای قدیمی می باشد و در اصل این قلعه سازه ‌ای تاریخی و باشکوه مربوط به دوران قرون وسطی بوده که تمامی این قلعه با استفاده از سنگ ساخته شده و در ضمن بدانید که قلعه‌‌‌ آنکارا دو قسمت بیرونی و درونی را داراست و اینکه این قلعه‌ شگفت انگیز به‌ علت مساحت بسیار زیادی که داراست از چندین سال قبل تا به امروز میزبان جشن های تابستانه و کنسرت ‌های موسیقی بسیار زیادی بوده و هست و نیز نکته ‌ای که بسیاری از بازدید کنندگان از آن اطلاعی ندارند، این است که این قلعه دو درِ ورودی دارد اما اکثر توریست ها از دری که فروشگاههای سوغاتی دارد ورود میکنند و زمانی که تعداد بازدید کنندگان زیاد تر از حد معمول می شود می توانید از در دیگر هم برای وارد شدن استفاده کنید.

 

قلعه آنکارا یا سیتادل

 

مسجد کوجاتپه آنکارا | Kocatepe Mosque

" مسجد کوجاتپه " در اصل مکان توریسم فرهنگی شهر نامبرده می شود و این مسجد چزو بزرگترین و زیباترین مسجد در آنکارا می باشد. کوجاتپه دارای 4 مناره‌ 88 متری بوده و نگران نباشید! برای بالا‌رفتن از این مناره‌ها پله و آسانسور گذاشته اند، ضمنا می ‌توانید از مناره‌ها بالا بروید و از تماشای منظره‌ های شهر شیفته این همه زیبایی شوید و اگر هوا آفتابی و درخشان بود، مناره‌ های مسجد از هر نقطه‌ ای که در آنکارا ایستاده باشید قابل دیدن هستند و نیز کوجاتپه را باید شاهکار معماری ترکیه شناخت، دیوارها و سقف مسجد پر از نقش‌ های فرهنگی و طرح‌ های مبهوت کننده است و موضوع اعجاب ‌انگیزش این بوده ‌که در حدود 24 هزار نفر می ‌توانند به‌ طور همزمان در این مسجد نماز به پا دارند و در آخر بازدید از این مسجد یک امکان همیشگی برای شما بوده و تجربه‌ دیدن این مسجد زیبا با یک معماری معرکه را هیچگونه از دست ندهید.

 

مسجد کوجاتپه آنکارا

 

آکواریوم آکوا وگا | Aqua Vega Aquarium

آکواریوم آکوا وگا بعنوان جاذبه تفریحی این شهر که در یکی از بزرگ ‌ترین مراکز خرید آنکارا قرار گرفته، از جاهای دیدنی و پربازدید آنکارا بشمار می رود و برای هر سنی به طورحتم جذابیت ‌های خاص و منحصر به فرد خودش را داراست و همچنین این آکواریوم دارای تونلی به ‌طول حدود 104 متر بوده و زیستگاه طبیعی و زندگی موجودات زیر آب را در مقابل چشمان بازدید کنندگان گذاشته است و ضمنا مخازن این آکواریوم دیدنی ‌های گوناگونی را در خود داشته که شما این امکان را دارید که آنها را کاوش کنید و زندگی در آب شور و آب شیرین را از نزدیک نظاره گر باشید. همچنین بامزه است که کلی موجودات عجیب ‌و ‌غریب که از رودخانه ‌ها و اقیانوس ‌های مختلف سراسر جهان در این آکواریوم گرد آورده شده است، به طور قطع چشم هر بازدید کننده ‌ای را مسحور خود خواهد کرد و از جاذبه‌ های دیگر این مکان می توان به : استخرهای تماسی، لانه‌ خزندگان، مکان ‌های اختصاصی برای عکاسی، فروشگاه سوغات و کافه ‌تریا برای استراحت و خوردن غذا  و ... اشاره نمود.

 

آکواریوم آکوا وگا

 

مسجد حاجی بایرام | Haci Bayram Mosque

مسجد حاجی بایرام، در مجاورت معبد آگوستوس می باشد که در سال 1427 میلادی توسط معمار زبردستی به نام " سینان " ساخته شد و در قرن‌ های هفده و هجده نیز تغییراتی در آن بوجود آمد. جالب است بدانید که مسجد حاجی بایرام در واقع یک صوفی سرشناس و برجسته در کشور ترکیه و همین طور بنیانگذار فرقه بایرامی در این کشور بوده است.

 

مسجد-حاجی-بایرام


پارک گنچلیک | Gençlik Parki

بعد از معرفی ساختمان ‌ها و مکان های تاریخ به سراغ چیزی جالب ‌تر برویم که " پارک گنچلیک " نام دارد این جاذبه یکی از مکان های پرطرفدار آنکارا است که ویژه خانواده‌ های شاد و پرانرژی می باشد که به دنبال تجربیات جدید هستند. پارک گنچلیک در اصل یک بهشت کامل برای همه سنین و همه سلیقه ها بشمار می رود و این پارک زیبا دارای دو قطار مینیاتوری، پارک تفریحی و تئاتر فضای باز می باشد. ضمنا در اینجا شما این امکان را دارید که روز خود را با خوراکی‌ های خوشمزه و متنوعی که در سراسر پارک می فروشند شروع کنید و در حالیکه شب با نورافشانی چراغ ‌های خوشرنگ، آرامش ‌بخش و منحصر به فرد تمام کنید. پارک گنچلیک، یکی از جاهای دیدنی این شهر که با همه این داشته‌ هایش به خوبی می ‌تواند روز شادی را برای شما در کنار خانوادتان بگذرانید.

 

پارک گنچلیک

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نامی گشت مراجعه فرمایید.

  • ۹۹/۰۴/۰۴
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی