تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰
شهرهای توریستی مالزی را بشناسید

 

مالزی بی شک یکی از توریستی ترین کشورهای آسیا بشمار می رود و تنها 2583 میلیون گردشگر در سال 2018 میلادی به این کشور سفر کرده اند و نیز مالزی کشوری سرسبز و بسیار زیباست که در جنوب شرق آسیا قرار گرفته است، در تمامی دوران از این مقصد به عنوان یکی از زیباترین کشورهای آسیا نام می بردند و امروزه تبدیل به یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار در جهان شده و همچنین افراد به هر علتی از جمله تحصیل و درمان و سفر و کار و تجارت و ... طالب رفتن به این کشور هستند و نامی گشت در این مقاله شهرهای زیبا و توریستی مالزی را برایتان معرفی خواهیم کرد، پس همراهمان باشید.

 

یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای این کشور کوالالامپور نام دارد و عموما برای مسافران خارجی این شهر جزو اولین انتخاب ها جهت سفر به مالزی می باشد

بهترین شهرهای توریستی مالزی

اگر تصمیم گرفته باشید که با تور مالزی ما همراه شوید میدانید کدام شهرهای مالزی برای گردش و تفریح و استراحت مناسب است؟ راستی خالی از لطف نیست به غیر از کوالالامپور با شهرهای توریستی دیگر این مقصد آشنا شوید و اینکه خیلی از شما مسافران شاید اسم جزیره های مالزی رو تا بحال نشنیده باشید یا شاید اسم های آنها را هم شنیده باشید ولی ندانید کجا هستن و چه جذابیت هایی را دارند ... برای همین ما قصد داریم کمکتون کنیم که بیشتر با مالزی آشنا شوید و همان طوری که قبلا شما با خود کشور مالزی آشنا کردیم در این مطلب می خواهیم برخی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی مالزی را مورد بحث قرار دهیم.

 

کوالالامپور | Kuala Lumpur

یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای این کشور کوالالامپور نام دارد و عموما برای مسافران خارجی این شهر جزو اولین انتخاب ها جهت سفر به مالزی می باشد و البته لازم به ذکر است که باید حواستان به این موضوع هم باشد که این شهر کمی گران است و باید هزینه های سفر به کوالالامپور را کنترل کنید ! در ضمن این شهر درست شهری مدرن و توسعه یافته در قلب این کشور سبز است که مناطق مسکونی در این شهر دارای ورودی بوده و همین موضوع باعث شده که ساکنین این شهر از امنیت بالایی برخوردار باشند و همچنین طیف وسیعی از جاذبه ها اعم از موزه های دیدنی، محله چینی ها، محله هندی ها، مغازه های دیدنی متنوع در شهر وجود دارد که ساعت ها و روزها شما را سرگرم و شیفته خود می کند.

 

کوالالامپور


در ادامه توجه داشته باشید که کوالالامپور یکی از زیباترین شهرهای این کشور می ‌باشد که پایتخت همیشه فعال این کشور مهم آسیایی به حساب می آید و جالبه بدونید که ماجرای شهرت کوالالامپور به زمانی برمی گردد که عموم مردم این کشور برای کار کردن در معادن قلع به این شهر مهاجرت کردند؛ کم کم این شهر توانست یکی از مهمترین شهرهای مالزی در ایالت سلانگور بشود. ضمنا به شهر کوالالامپور لقب " شهر آسمان خراش ها " داده ‌اند که خودش از 3 منطقه اصلی به نام مثلث طلایی مالزی تشکیل شده که منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، منطقه کی ال سی سی (KLCC)، منطقه چینی ها یا چایناتاون (Chinatown) نام دارند.

 

پنانگ | Penang

پنانگ  مالزی درست در مرز آسیا و اروپا قرار گرفته است و اینکه جزیره پنانگ که در شمال غرب مالزی جای خوش کرده در سال 1786 میلادی توسط نیروهای انگلیس یا بریتانیا به عنوان اولین بندر تجاری در شرق برگزیده شد و همین موضوع باعث شد تا مهمترین بازارهای محلی برای تبادل اجناس و تجارت خرده فروشی در مرز آسیا و اروپا بوجود بیاید و با خرید تور پنانگ شما این امکان را دارید که از سواحل زیبا و بی نظیر این سرزمین جذاب نهایت لذت را ببرید؛ در ضمن انواع میوه های استوایی و غذاهای سنتی مالزی را تست کنید و در نهایت از جاذبه های متنوع این شهر بازدید کنید.

 

پنانگ

 

لنکاوی | langkawi

سالهای طولانی است که لنکاوی لقب بهشت مالزی را به خود اختصاص داده و این مقصد رویایی و منحصر به فرد در زبان مالایی به معنای" عقاب قهوه ای " شناخته می شود و در ضمن جزایر لنکاوی در محل برخورد تنگه مالاکا (Malacca) با آب ‌های دریای آندامان قرار گرفته است و در ضمن جزایر لنکاوی از بیش از 100 جزیره فوق العاده شگفت انگیز تشکیل شده که بیشتر گردشگران و توریست های خارجی با هدف لذت بردن از طبیعت بکر و سبز جزیره به آنها سفر میکنند. در ادامه مهم است بدانید از جمله مناطق دیدنی این مقصد می‌ توانیم به : جزیره پولائو لنکاوی، پل هوایی لنکاوی، باغ پرندگان لنکاوی، آبشار لنکاوی، باغ برنج لامان لنکاوی، مسجد آل هانا لنکاوی اشاره کنیم و همچنین از دیگر تفریحات مسافران در لنکاوی خرید سوغات مخصوص جزیره به نام " کریستال لنکاوی " است.

 

لنکاوی

 

منطقه جرج تاون | George Town

جرج تاون از جمله معروف ‌ترین جاذبه های توریستی مالزی همیشه مورد بحث در بیت مسافران خارجی است و جالبه بدونید که این منطقه درست در سال 2008 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و اینکه جرج تاون در واقع یک میراث فرهنگی زنده در شمال شرقی جزیره پنانگ می باشد؛ اما این را هم بدانید که به طور مستقل به عنوان شهر شناخته نمی ‌شود اما از آنجایی که طیف وسیعی از آثار تاریخی و فرهنگی متنوع در این منطقه خودنمایی می کند بعنوان یک شهر از آن یاد می کنند. در ضمن معابد چینی در کنار مساجد اسلامی، موزه های بی ‌نظیر و مراکز خرید متنوعش در کنار انواع رستوران های مالایی، چینی و اروپایی همگی از جمله جاذبه های گردشگری شهر جرج تاون بشمار می روند و در آخر این را هم بدانید که اوج شکوه و رونق جرج تاون به زمان پادشاهی جرج سوم برمی‌ گردد که به عنوان مراکز مهم سیاسی، تحصیلی و اقتصادی آن زمان بشمار می روند.

 

منطقه جرج تاون

 

شهر ایپوه | Ipoh

پایتخت ایالت پراک، یعنی " ایپوه " درست مابین کوالالامپور و مرز تایلند قرار گرفته است و در اصل مکانی بسیار جذاب و دوست داشتنی است که باید در سفر به مالزی از این شهر در کنار جاذبه هایش دیدن کنید. لذت بردن از تماشای مغازه های گوناگون و کافه های دنج و کوچکی که اطراف خیابان شهر را پوشانده را در برنامه تان قرار دهید و همچنین بخش جدیدی از این شهر دارای رستوران های بسیار هیجان انگیز و خوبی است که غذاهای خوشمزه و محلی سنتی را سرو می کنند. در ضمن در این شهر مجموعه ای از بناهای مذهبی مردم شهر را می بینید که در غارهای طبیعی بنا شده اند و در آخر بدانید که شهر ایپوه مکان بسیار لذت بخشی برای دور شدن از شلوغی شهرهای بزرگ می باشد که درست در نزدیکی ارتفاعات کامرون جای خوش کرده و توجه داشته باشید که هزینه های سفر به مالزی را با مسافرت به شهر ایپوه می توانید کاهش دهید.

 

شهر ایپوه

 

ایالت مالاکا | Malacca

شاید باورتان نشود که چنین شهری اروپایی و جذابی در مالزی وجود داشته باشد و جالبه بدونید که تمام شهر Malacca به عنوان یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و کلی طرفدار را از سراسر جهان به خود اختصاص داده است و اینکه تمام بازدید کنندگانی که وارد مالاکا می شوند، از جذابیت ها و زیبایی های فضاهای شهری مبهوت و شیفته آن می شوند، مالاکا در اصل شهری است که در نگاه اول شما را به یاد شهرهای کانالی مانند آمستردام یا شهرهای رنگارنگ یونان و ایتالیا می اندازد و اینکه شاید هم معماری بناهای موجود در شهر شما را به یاد شهرهای پرتغالی و اسپانیایی بیندازد ولی مکان ها و جاذبه های بسیار هیجان انگیزی در این ایالت کوچک وجود دارد. مکان هایی مانند کلیسای مسیح، سالن شهر Malacca، تپه سنت پاول، قلعه هلندی، شهرک پرتغالی ها و ... که هر کدام در نوع خود بی نظیرند. ضمنا این شهر توریستی از کوالالامپور 145 کیلومتر و از کشور سنگاپور 240 کیلومتر فاصله داشته و چنین موقعیت عالی و مناسبی، آن را به یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین شهرهای این کشور تبدیل کرده است.

 

ایالت مالاکا


همچنین توجه داشته باشید که در فصل های پرگردشگر، مالاکا بسیار شلوغ و مملو از مسافر است و این را بدانید که اتوبوس های بسیاری از کوالالامپور، سنگاپور یا دیگر شهرها به سمت مالاکا وجود دارد و آماده جابجایی مسافر هستند، حتی به دلیل وجود جاده ای زیبا و عالی، پیشنهاد می دهیم که ماشین کرایه کنید و در آخر برای اقامت در هتل های مالاکا هم بسیار زودتر از همیشه اقدام فرمایید.

 

پوتراجایا | Putrajaya

مرکز اداری فدرال مالزی را با " شهر پوتراجایا " می شناسند، این شهر که در سال 1999 میلادی ساخته شده مکان زندگی افراد سیاسی از جمله رئیس جمهور مالزی می باشد و به همین علت بیشتر پروازهای رجال سیاسی به این شهر انجام می گردد. البته با این توصیفات تصور نکنید که پوتراجایا تنها برای سفر کاری مناسب می باشد چرا که مناسب کسانی که می خواهند سبزترین شهر مالزی را از نزدیک ببینند، دیدن از پوتراجایا را نباید از دست بدهند و اینکه نه تنها در میان توریستی ترین شهرهای کشور بلکه در کنار دیگر شهرهای این دنیا، پوتراجایا توجه ای ویژه به انرژی پایدار دارد؛ در ضمن ساختمان های مدرن و زیبا و سازه های معماری که در اطراف دریاچه ای 650 هکتاری بنا شده اند. در این دریاچه مصنوعی قایق سواری و کروز دریاچه بسیار پرطرفدار و جزو هیجان انگیزترین جاذبه های شهر می باشد و گردشگران زیادی از جهان را به سمت خود کشانده است. قابل توجه شما علاقه مندان اینکه برای تماشای گیاهان عجیب و غریب استوایی به پارک های میراث کشاورزی و باغ های بوتانیکال پوتراجایا بروید و کلی تجربیات هیجان انگیز را به خود هدیه دهید.

 

پوتراجایا

  • ۹۹/۰۴/۲۳
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی