تور مسافرتی نامی گشت

  • ۰
  • ۰

 جاذبه های گردشگری مالزی

 

مالزی کشور تضادها و زیبایی هاست. این کشور دارای مناطقی با وسعت زیادی از طبیعت دست نخورده، بکر و سواحل و جزیره های شگفت انگیزی است که با میراث تاریخی بسیار غنی و نیز همراه با زندگی شهری پر زرق و برق و مدرن درهم گره خورده است و نیز مناطق دیدنی این کشور همواره توانسته توریست های زیادی را مجذوب زیبایی های خود کند. در این سرزمین سواحل زیبا با چشم اندازی چشمنواز، جنگل های سرسبز، بخشی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در جهان بشمار می رود و همچنین علاوه بر جاذبه ‌های طبیعی متنوعش، از نظر جاذبه ‌های شهری، برج های آسمان خراش بسیار مدرن و رستوران ‌های معروف با غذاهای بی نظیر، کافه های دوست داشتنی و همچنین جشنواره ها و فستیوال های عالی که هرساله در مالزی برگزار می شوند از دیگر جاذبه های سفر با تور مالزی میباشد.

 

مالزی کشور تضادها و زیبایی هاست. این کشور دارای مناطقی با وسعت زیادی از طبیعت دست نخورده، بکر و سواحل و جزیره های شگفت انگیزی است که با میراث تاریخی بسیار غنی و نیز همراه با زندگی شهری پر زرق و برق و مدرن درهم گره خورده است

 

 

  جاهای دیدنی مالزی

کشور زیبای مالزی آمیخته ای از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری بوده با کلی مناظر حیرت انگیز و ساحلی که توانسته در دنیا زبانزد عام و خاص شود و از جاذبه های معروف پایتخت آن می توان به : محله چینی ها، دهکده فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی،  برج های دوقلوی پتروناس و ... اشاره نمود و اینها تنها بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی این مقصد جذاب هستند و در گشت و گذار در این مقصد با طبیعت سرسبز و چشم اندازهای زیبا، سرزمینی با قدمتی 150 ساله، فرهنگی غنی و پربار، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم سنتی، هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب، معابد تاریخی، پارک های زیبا و... مواجه می شوید. اما در ادامه این مطلب به معروفترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و تفریحی کشور مالزی پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.


جزیره مانوکان | Manukan Island

جزیره مانوکان، دومین جزیره در پارک ملی تونک عبدالرحمان و جزو نخستین پارک ملی آبی مالزی بشمار می رود و شما علاقه مندان اگر به دنبال مکان های تفریحی بی  نظیر در این مقصد هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما این جزیره را در لیست گردش‌ های خود قرار دهید چرا که ارزش دیدن را دارد. وجود مناظر تماشایی و فوق‌ العاده، مانوکان را بسیار هیجان انگیز کرده و امکانات تفریحی متنوعی را در خود جای داده است و از جمله تفریحاتی که امکانش در جزیره مانوکان برای شما فراهم شده این بوده که می توانید به پاراسیلینگ و غواصی بروید و کلی لذت ببرید و همچنین در این جزیره امکان تجربه غواصی در آب‌ های کم‌ عمق را که با نام اسنورکلینگ شناخته میشود، را دارید. علاوه بر این مناظر رویایی و بکر در جزیره مانوکان، فضای اینجا را برای عکاسی نیز مهیا ساخته و در ضمن اینکه صخره‌ های مرجانی جزیره هم برای عکاسی بسیار محبوبیت دارد.

 

جزیره مانوکان

 

غار میمونها کوالالامپور یا باتو کیو | Batu Cave

غار میمون ها کوالالامپور به نوعی از اماکن مقدس هندوها محسوب می شود که در فاصله حدودا 15 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته است. غار میمونها مروزه از طرفی به عنوان محل عبادت و تجمع هندوها و از طرف دیگر با عنوان یکی از اماکن جذاب این شهر برای بازدید کنندگان خارجی محسوب می شود. همچنین این غار شامل منطقه ای است که یک تپه است که 3 غار اصلی را در خود جای داده که اصلی ترین آن ها در انتهای پله ها قرار دارد و معبد اصلی که در آن نهفته شده درست در سال 1892 کشف شد. این منطقه دارای پله های بسیار زیادی یعنی چیزی در حدود 272 پله می باشد و این مجموعه محوطه ای بسیار زیبا و دیدنی را پیش روی همان گذاشته است و نیز یک مجسمه بسیار بزرگ نیز در ابتدای مسیر پله ها قرار داده شده که خدای هندوها بشمار می رود و بلند ترین مجسمه دنیا هم نام گرفته است و در آخر غار میمونها کوالالامپور یکی از پرطرفدارترین دیدنی های کوالالامپور در مالزی محسوب می شود. 

 

غار میمونها کوالالامپور یا باتو کیو

 

پنانگ | Penang

در لیست بهترین های ما یکی از معروف ‌ترین جاهای دیدنی مالزی قرار گرفته است و اینکه مدت‌ زمان بسیاری است که تمام دنیا ایالت پنانگ مالزی را به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نام می برند. این ایالت با غذاهای خیابانی و غرفه‌ های خوراکی ‌اش مشهور شده و باعث شده هزاران توریست را سالانه به خود جذب کند در پنانگ از مکان ‌های نمادینی همچون معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) و دیوارنماهای شیک و مد روزش در شهر جرج‌ تاون گرفته همگی باعث شده که بعنوان بچه ‌معروف گردشگری مالزی شود! جالب است بدانید که پنانگ از یک سو ریشه در تاریخ دارد و از سوی دیگر مزین به آسمان ‌خراش‌های مدرن اش شده و در کل مجموعه‌ ای بسیار جذاب و تماشایی از سنت و مدرنیته را به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند. این را هم بدانید که بی شک پنانگ مقصدی در سطح جهانی برای گذراندن تعطیلات است.

 

پنانگ

 

ملاکا | Melaka

ملاکا در اصل میراث جهانی یونسکو است. ایالت ملاکا در جنوب پنانگ هم از جاهای بسیار فوق العاده و دیدنی مالزی و مقصد گردشگری پرطرفداری در این کشور در میان مسافران خارجی است  و اینکه ایالت ملاکا جدا از اینکه محل بناهای تاریخی بسیار مشهوری همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح است، خانه‌ خوراکی ‌های لذیذ مالزیایی اعم از : ساتی (satay celup)، کوفته‌ مرغ و برنج و خوراک نایونیا (Nyonya cuisine) نیز می باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند و همچنین در ملاکا که طی دوران استعمار مالزی بندر تجاری مهمی بوده، بقایای گذشته را هم خواهید دید؛ در این ایالت دوست داشتنی و جذاب جاهایی همچون محله‌ پرتغالی‌ ها (Portuguese Settlement) و بقایای میراث هلند هم وجود دارند که هر کدام در نوع خودشان منحصر به فردند و اگر هم طرفدار بازارهای شبانه باشید، دیدار بازار شبانه خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) تجربه ‌ای بی نظیر است که نباید آن را از دست داد.

 

ملاکا

 

گنتینگ هایلندز، پاهانگ | Genting Highlands

" گنتینگ هایلندز " یکی دیگر از جاذبه های این کشور پرجاذبه است که با عنوان شهر سرگرمی هم در میان عموم شناخته می ‌شود، یکی دیگر از بهترین اماکن دیدنی مالزی به قصد سرگرمی و خوشگذرانی بوده که شما را شیفته خود می کند و اینکه آب ‌و هوای این شهر که در میان کوهستان ‌های سرسبز قرار گرفته، با آن آب ‌و هوای گرم و مطبوعی که از مالزی در ذهنمان نقش بسته، خیلی متفاوت است. همچنین گنتینگ هایلندز به ‌دلیل کازینوهایش، به لاس وگاسِ آسیا هم معروف شده، در این منطقه این امکان را دارید که از تماشای جاذبه‌ هایی اعم از دنیای برفی یا نمایشگاه باور کنی یا نه‌ ریپلی (Ripley’s Believe It Or Not Exhibit) هم همراه خانواده تان لذت برده و علاوه بر این ها، صحنه‌ ستاره‌ ها (Arena of Stars) هم که غالبا نمایش‌ ها و کنسرت ‌های جذابی در آن برگزار می شود که شما را حسابی هیجان ‌زده می شوید و غرق در تجربیات جدید میشوید. نخستین تم پارک روباز قرن 20 هم اواخر سال 2017 میلادی در گنتینگ هایلندز افتتاح گردید که پیشنهاد می‌کنم تجربه این روز هیجان انگیز را از دست ندهید.

 

گنتینگ هایلندز، پاهانگ

 

لگولند جوهور | Legoland Johor

" لگولند جوهور" بی شک تنها تم پارک بی نظیر در جنوب شرقی و شرق آسیا محسوب می شود و نیز این تم پارک همان ‌طوری که از نامش هم پیداست، جشن بزرگی برای عاشقان این آجرهای رنگارنگ بوجود آورده است. لگولند در اصل مناسب برای تمامی سنین و برای همه اعضای خانواده می باشد، چون شما یان امکان را دارید که از جاذبه‌ هایی شگفت انگیزی همچون مینی لند (Mini Land) هم دیدن کنید که نسخه‌ های کوچک لگویی از بناهای معروف آسیا همچون انگکور وات و تاج ‌محل و ... را در معرض دید همگان گذاشته و همچنین بازدید کننده‌ ها در هر سن و سالی که هستند از سواری ‌ها و فعالیت ‌های تعاملی متنوعی که در این تم پارک تعبیه شده کلی لذت می ‌برند و مهمتر بچه‌ ها، عاشق پارک آبی و شهر لگو خواهند شد که در اینجا می ‌توانند همچون بزرگ‌ ترها رانندگی با ماشین یا پرواز با هواپیما را یاد بگیرندگرفته و تجربه کنند! در سفر به مالزی، به ‌ویژه اگر با فرزندان ‌تان راهی این کشور می شوید، لگولند جوهور را که از جاهای دیدنی است که شما را متحیر خواهد کرد.

 

لگولند جوهور

 

پورت دیکسون | Port Dickson

پورت دیکسون با سواحل بکر و محیط آرامش بخشی که دارد، یکی از برترین مقاصد برای افرادی بوده که به ‌دنبال ساحلی برای استراحت در اماکن توریستی کشور هستند. در این منطقه شما با گالری هنری آپساید داون (Upside Down Art Gallery)، موزه‌ ارتش (Army Museum) و فانوس دریایی کیپ راچادو (Cape Rachado Lighthouse) با سواحل بکرش مواجه میشوید که اینها هم جاهایی شگفت انگیز هستند که نباید دیدن ‌شان را از دست داد. ضمنا مرکز پرورش لاک ‌پشت هم از جذابیت های این منطقه به حساب می آید که اساسا مکانی آموزشی برای حفظ و نگهداری از لاک ‌پشت‌ های دریایی در معرض انقراض بشمار می رود و جالب است بدانید که در این مرکز می‌ توانید نوزادان لاک‌ پشت ‌ها را در آکواریوم و همین‌ طور فرایند جوجه ‌کشی از تخم ‌های لاک ‌پشت را نظاره گر باشید و تجربیات جذابی را بدست آورید.

 

پورت دیکسون

 

برج‌ های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

برج های دوقلوی پتروناس در پایتخت کشور یعنی کوالالامپور قرار گرفته است که با ارتفاعی حدود 452 متر، از بلندترین ساختمان های دنیا و از بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان بشمار می رود. برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور دارای 88 طبقه است و اینکه در سال 1998 میلادی احداث شد. همچنین این برج ها در مالزی بعنوان یکی از نمادهای اصلی شهر کوالالامپور و حتی در این کشور و از معروفترین دیدنی های پایتخت آن شناخته می شود و تقریبا تمام کسانی که با تور مالزی راهی شده اند، امکان ندارد که از برج های دوقلوی پتروناس که یکی از اصلی ترین دیدنی های آن بوده دیدن نکنند.

 

برج‌ های دوقلوی پتروناس

 

پارک سان‌ وی لاگون | Sunway Lagoon

پارک سان وی لاگون در کوالالامپور مالزی یک مجموعه ای عالی و بزرگ از انواع پارک ها می باشد که بعنوان معروفترین جاذبه های این مقصد همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. پارک سان وی لاگون شامل چندین پارک متنوع و زیبا می شود که در بخش های مختلف مجموعه، قرار گرفته اند و پارک آبی سان وی لاگون و پارک وحش سان وی لاگون از بهترین و پرطرفدارترین پارک های مجموعه پارک سان وی لاگون هستند که مسافرانی که راهی این کشور شده اند حتما آن را در برنامه های خود قرار می دهند و تعداد زیادی از کسانی که بدنبال تجربیات خاص هستند، از پارک سان وی لاگون بعنوان یکی از اصلی ترین دیدنی های کوالالامپور بازدید می کنند.

 

پارک سان‌ وی لاگون

 

 

جهت رزرو تور مالزی به لینک زیر مراجعه کنید :

آزانس هواپیمایی نامی گشت ایرانیان | Namigasht Iranian | تور مالزی

 

  • ۹۹/۰۴/۳۰
  • ارسلان نامدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی